مسئول بسیج مساجد و محلات سپاه حضرت ابوالفضل (ع) استان لرستان:
مسئول بسیج مساجد و محلات سپاه حضرت ابوالفضل (ع) استان لرستان گفت: باید نقش اجتماعی مساجد در حال حاضر هم به نسل جوان شناسانده شود و مسجد محور تمامی امور قرار گیرد
کد خبر: ۹۰۳۲۱۳۲
|
۱۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، سرهنگ زین العابدین حسینی مسئول بسیج مساجد و محلات سپاه حضرت ابوالفضل (ع) استان لرستان در  همایش ترویج و گفتمان سازی مسجدمحوری در شهرستان چگنی در ابتدا ضمن یادآوری هفته حقوق بشر آمریکایی گفت: این هفته یادآور حمله ناو جنگی آمریکایی به هواپیمای مسافربری جمهوری اسلامی ایران در خلیج‌فارس است که در این جنایت عده‌ای از مردم بی‌دفاع جان خودشان را از دست دادندوماهیت حقوق بشری آمریکایی رو متذکر شدند.

وی در ادامه به جایگاه واقعی مسجد در صدر اسلام پرداخت و گفت: تمامی امورات جامعه اسلامی از ریزودرشت و کوچک و بزرگ در مسجد بررسی و برگزار می‌شود.

مسئول بسیج مساجد و محلات سپاه حضرت ابوالفضل (ع) استان لرستان عنوان کرد: جایگاه اجتماعی مسجد در اوایل انقلاب و همچنین جنگ تحمیلی بسیار بزرگ و برجسته بوده به‌طوری‌که در اولین روزهای دفاع مقدس ستاد پشتیبانی جنگ در مساجد تشکیل و مردم برای کمک به جبهه در مساجد گرد هم می‌آمدند.

وی افزود: بنابراین باید نقش اجتماعی مساجد در حال حاضر هم به نسل جوان شناسانده شود و مسجد محور تمامی امور قرار گیرد، بنابراین یک هم‌افزایی بین ارکان مساجد شهرستان چگنی باید به وجود بیاید که بتوان در محلات مساجد در رأس فعالیت‌های اجتماعی آن محل قرار گیرد و فعالیت مسجد و ارکان آن فقط صرف برپایی نماز جماعت قرار نگیرد.

حسینی خاطرنشان کرد: بنابراین باید تمامی اختلاف بین ارکان مساجد اگر وجود دارد کنار گذاشته شود و با یک اتحاد، برنامه‌ریزی، فرهنگ‌سازی و کار جهادی انقلابی به این مهم نائل آمد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات