خبرهای داغ:
رئیس کل دادگستری آذربایجان‌شرقی:

تحریم‌های ظالمانه علیه ایران نشانه از سلطه‌طلبی آمریکا دارد

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌شرقی در همایش «بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی» در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز با بیان اینکه تفوق‌گرایی و تفکر صهیونیستی بر تصمیمات شورای امنیت سایه افکنده است، گفت: تحریم‌های ظالمانه علیه ایران برگرفته از سلطه‌طلبی و برتری‌جویی آمریکا است.
کد خبر: ۹۰۳۲۱۹۵
|
۱۳ تير ۱۳۹۷ - ۰۰:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت‌الاسلام حکمتعلی مظفری روز با تاکید بر اینکه حقوق بشر آمریکایی موضوع مهمی است که باید به صورت تخصصی برای دانشجویان تبیین شود، افزود: صهیونیسم، آمریکا و دیگر کشورهای توسعه طلب و کشورهایی که برای خود برتری قومی قائل‌اند، ایران را دشمن درجه یک خود می‌دانند.
وی ادامه داد: نظام جمهوری اسلامی ایران به عنوان داعیه‌دار جهان اسلام طی دهه‌های گذشته با مشکلات بسیاری دست به گریبان بوده که یکی از آنها، حقوق بشر آمریکایی است.
حجت الاسلام مظفری با اشاره به علت نامگذاری هفته‌ افشای حقوق بشر آمریکایی در تقویم رسمی کشورمان، اظهار داشت: حوادثی که از ششم تا 12 تیر ماه سال 1360 در ایران اتفاق افتاد، تنها بخشی از جنایت‌های هولناک آمریکا است.
وی با بیان اینکه صدای داعیه‌داران حقوق بشر گوش عالم را کر کرده است، خاطرنشان کرد: حق حیات که داعیه‌دار آن حقوق بشر آمریکایی است به دفعات توسط خودشان نقض شده است در حالیکه در فصل‌نامه حقوق بشر به عنوان اصول اساسی انسان‌ها مقرر شده، بدون اینکه چهارچوبی داشته باشد.
حجت الاسلام مظفری اظهارداشت: حق حیات برای همه انسان‌ها جزو حقوق مسلم و اساسی است اما متاسفانه در حقوق بشر آمریکایی هیچ محدوده‌ای برای این حق تعریف نشده است.
وی با بیان اینکه هیچکس نمی‌تواند از حق اعمال غرایز جنسی بدون محدودیت استفاده کند، افزود: در حقوق بشر آمریکایی هیچ محدودیتی در این رابطه وجود ندارد.
حجت الاسلام مظفری با بیان اینکه سیاست‌زدگی، کنوانسیون‌ها و منشور حقوق بشر سازمان ملل را تحت شعاع قرار می‌دهد، اظهار داشت: این منشور ابزاری برای عده خاص است که تامین منافع گروهی و قومی آنان را مدنظر قرار می‌دهد.
وی با اشاره به مبنای فکری تشکیل شورای امنیت خاطرنشان کرد: برای تعیین یک معاهده‌ بین‌المللی باید تمام دنیا جمع شوند و اتفاق ‌نظر کنند و باید قواعدی باشد که همه کشورها ملتزم بدان باشند، از این‌رو حضور عده‌ معدودی از کشورها در شورای امنیت و تصمیم‌گیری برای تمام کشورهای دنیا غیرقابل توجیه است.
حجت الاسلام مظفری با بیان اینکه سلطه‌گران خود را برتر از دیگران می‌دانند و فقط منافع خود را درنظر دارند، یادآور شد: چنانچه در قرآن کریم، تبعات خود برتربینی و منفعت ‌طلبی قوم بنی‌اسراییل مورد تاکید قرار گرفته است، اکنون نیز این فکر در دنیا به نوعی حاکم است و اگر چیزی با منافع قدرت‌های بزرگ منافات داشته باشد، از حق وتوی خود استفاده می‌کنند.
رئیس کل دادگستری استان با بیان این‌که آمریکا در بحث حقوق بشر نه تنها در عمل اقدام به جنایت های فراوان می‌کند بلکه از نظر فکری هم دچار مشکل است، گفت: حقوق بشر آمریکایی مبتنی بر ارجحیت قومی، نژادی و حاکمیتی اقلیت بر عموم جهان است و آنان ادعای کدخدایی بر جهان را دارند.
حجت الاسلام مظفری با اشاره به اینکه معتقدیم هیچ بشری بر هم نوع خود حق تفوق و تصمیم‌گیری ندارد، افزود: ملاک تفوق در اسلام، خداوند است و قرآن کریم تاکید می‌کند که هیچ معیاری جز تقوا در میان انسان‌ها برای برتری وجود ندارد.
وی خاطرنشان کرد: آنانی که خود آشکارا انسان‌ها را قتل عام کرده و عامل اصلی شروع کننده جنگ‌ها بوده‌اند، چگونه می‌توانند مدعی نقض حقوق بشر توسط ایران باشند؛ چگونه کسی که دارای سابقه‌ طولانی در حوزه نقض حقوق بشر است، ایران را متهم می‌کند.
رئیس کل دادگستری استان با تاکید بر اینکه بهترین دلیل نسل کشی آمریکا، بمباران هیروشیما و ناکازاکی ژاپن است، افزود: کشوری که به استفاده از سلاح هسته‌ای و اتمی اعتراف می کند چگونه می‌تواند مدافع حقوق بشر باشد.
وی با بیان اینکه در برابر زورگویی‌های آمریکا یا باید تسلیم شد و یا باید مقاومت کرد، افزود: مقاومت هزینه دارد و تحریم‌ها و مشکلات اقتصادی و سیاسی از تبعات آن است و طبق فرموده خداوند در قرآن کریم همواره باید در برابر هجمه‌ها و زورگویی‌ها استقامت کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها