مدیرکل کمیته امداد استان سیستان و بلوچستان گفت: سال جاری دانش آموزان و دانشجویان تحت‌حمایت به صورت الکترونیکی و مکتوب در هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی شرکت می‌کنند.
کد خبر: ۹۰۳۲۲۱۰
|
۱۳ تير ۱۳۹۷ - ۰۷:۲۲

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان به نقل از روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی(ره) سیستان و بلوچستان، سید مهدی عبادی، مدیرکل کمیته امداد استان سیستان و بلوچستان در دیدار با مدیرکل کتابخانه‌های عمومی این استان گزارشی از آخرین وضعیت مددجویان این نهاد ارائه کرد و گفت: تشکیل کارگروه جشن رضوی توسط کمیته امداد استان سیستان و بلوچستان برنامه ریزی شده تا در نهایت اقدام موثری در دهه کرامت صورت پذیرد.

وی افزود: هم اکنون ۱۰۲ هزار خانوار با جمعیت ۲۳۰ هزار نفر شامل ۲۸ هزار دانش آموز و چهار هزار دانشجو از خدمات این نهاد بهره‌مند هستند و در واقع یک ظرفیت خوبی برای حضور آن‌ها در هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی است.

عبادی ادامه داد: باتوجه به پایین بودن سرانه مطالعه در سطح کشور، اداره کل کتابخانه‌های این استان می‌بایست با ارائه برنامه شرایط را برای حضور دانش آموزان و دانشجویان تحت حمایت فراهم کرده تا در نتیجه به سمت کتابخوانی و مطالعه هدایت شوند.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) سیستان و بلوچستان بیان کرد: تعداد زیادی دانش آموز و دانشجو تحت حمایت این نهاد بوده که اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان سیستان و بلوچستان می‌توانند با تعریف متولی ویژه کتابخوانی، در طول سال از این ظرفیت استفاده کنند.

در ادامه این دیدار اسفندیار زیدآبادی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سیستان و بلوچستان گفت: هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی از یکم تیرماه سال جاری شروع و شرکت در این مسابقه برای اقشار مختلف جامعه بدون محدودیت سنی است.

وی افزود: این مسابقات در دو مرحله الکترونیکی و مکتوب برگزار و شرکت‌کنندگان باید با مراجعه به کتابخانه‌های عمومی سطح این استان کتاب مورد نظر را دریافت و پاسخنامه‌های خود را تا تاریخ ۳۱ تیرماه ۹۷ تحویل دهند.

زید آبادی با اشاره به اینکه مهلت شرکت در مسابقه ۳۱ تیرماه سال جاری است، یادآور شد: داوری آثار هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی از ۱۵ مرداد امسال شروع و نفرات برتر تجلیل خواهند شد.
ارسال نظرات