خبرهای داغ:
یکی از مراجع تقلید با تاکید بر اینکه قبول کردن سند FATF سیاهی مطلق است گفت: پذیرفتن چنین سندی به معنای خودباختگی، بردگی و تسلیم شدن مطلق است.
کد خبر: ۹۰۳۲۲۷۷
|
۱۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۴
پذیرش سند FATF سیاهی مطلق است/ اجازه دولتی شدن مساجد را نمی‌دهیم
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، آیت الله ناصر مکارم شیرازی بعد از ظهر امروز در دیدار خانواده شهدا، خانواده شهدای مدافع حرم و بانوان نخبه علمی و فرهنگی قم با اشاره به مطرح شدن سند FATF اظهار کرد: مطرح شدن موضوع الحاق به کمیسیون مبارزه با تروریسم نیازمند مشخص شدن برخی مسائل است؛ از جمله اینکه مشخص شود معیار تروریسم بودن یا نبودن گروه‌ها چیست و این معیارگذاری از سوی چه کسانی انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اگر غرب می‌خواهد بر اساس این کنوانسیون سپاه پاسداران، حزب الله و امثال این‌ها را تروریسم بداند کسی چنین اجازه‌ای به آن‌ها نمی‌دهد، افزود: بر اساس معیار‌های غربی هر گروهی که بخواهد از کشور و ملت خود دفاع کند تروریست شناخته شود و بر اساس این معیار‌ها کسانی که شر تروریست‌های داعش از عراق و سوریه را کم کردند نیز در جمع گروه‌های تروریستی قرار می‌گیرند.

این مرجع تقلید با بیان اینکه غربی‌ها داعش را به دلیل حرکت در مسیر منافع آن‌ها تروریست نمی‌داند، گفت: نکته دیگر در این خصوص این است که برای مشخص شدن تروریسم چه محدوده‌ای حساب‌های بانکی باید در اختیار طرف غربی قرار گیرد؛ باید مشخص شود که اطلاعات چه حساب‌هایی باید شفاش شود، همه حساب‌ها یا فقط حساب‌های مشکوک؟

وی اضافه کرد: طرف غربی در کنوانسیون مبارزه با تروریسم به دنبال این است که اطلاعات حساب‌های همه مشترکین بانکی را در اختیار داشته باشد.

آیت الله مکارم شیرازی با بیان اینکه مسائل مطرح شده در این کنوانسیون یک طرفه است، خاطرنشان کرد: مفاد کنوانسیون کاملا استعماری بوده و موجب سلطه اجانب می‌شود و با ملحق نشدن به کنوانسیون و ادامه تحریم‌ها اتفاق جدیدی نمی‌افتد در صورتی که با پذیرش کنوانسیون و شرایط غربی‌ها، به طور کامل در اختیار آن‌ها قرار می‌گیریم و چنین امری از نظر عقلی، منطقی و شرعی حرام است.

وی با تاکید بر اینکه قبول کردن چنین سندی سیاهی مطلق است اضافه کرد: پذیرفتن چنین سندی به معنای خودباختگی، بردگی و تسلیم شدن مطلق است. طرفداران عضویت در این کنوانسیون برای مردم تشریح کنند که چنین کنوانسیونی چه هدفی را دنبال می‌کند.

این مرجع تقلید با اشاره به مطرح شدن سند راهبردی تحول مساجد یادآور شد: یکی از تفاوت‌های مساجد شیعیان با اهل سنت اداره مساجد شیعه به شکل مردمی است و اداره مساجد باید مردمی باقی بماند.

وی با بیان اینکه برخی‌ها با دولتی کردن مساجد میخواهند این مراکز معنوی را زیر چتر دولت و وزارت ارشاد قرار دهند، تاکید کرد: ما هرگز چنین اجازه‌ای نمی‌دهیم و کاملا ایستاده ایم و دولتمردان نیز اعلام کرده اند که این کار را نخواهند انجام داد و ما نیز منتظر اقدامی عملی دولت هستیم.

آیت الله مکارم شیرازی تصریح کرد: اگر مساجد زیرنظر دولت بود که انقلاب اسلامی به پیروزی نمی‌رسید. مسجد دولتی که نمی‌تواند بر کار دولت نظارت کرده و مساجد در چنین شرایطی جنبه حزبی پیدا می‌کنند در حالی که جاذبه مساجد به مردمی بودن آن است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها