خبرهای داغ:
مسؤول شورای هماهنگی عتبات دانشگاهیان استان قم خبر داد

اعزام ۲۰ کاروان دانشگاهیان قمی به عتبات

مسؤول شورای هماهنگی عتبات دانشگاهیان استان قم از اعزام ۲۰ کاروان دانشگاهیان قمی به عتبات خبر داد.
کد خبر: ۹۰۳۲۲۸۲
|
۱۳ تير ۱۳۹۷ - ۰۳:۳۷
اعزام ۲۰ کاروان دانشگاهیان قمی به عتبات
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام سیدمحمد طاهری با اشاره به آغاز دوره نوزدهم اعزام دانشگاهیان به عتبات اظهار کرد: بر اساس حمایت‌های صورت گرفته ارز دولتی به کاروان‌های دانشجویی تعلق می‌گیرد و ثبت‌نام کاروان‌ها هفته آینده آغاز می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: قیمت‌های اعزام دانشجویان به عتبات تنها چند درصد افزایش داشته و تغییر قیمت چندانی وجود ندارد و با هماهنگی رئیس ستاد عمره کشور با بانک مربوطه مبلغ کمک هزینه وام برای سفر هوایی عتبات از یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به دو میلیون تومان افزایش پیدا کرده است.

مسؤول شورای هماهنگی عتبات دانشگاهیان استان قم با بیان اینکه پس از ثبت‌نام کاروان‌ها بین افراد ثبت‌نام‌کننده قرعه‌کشی انجام می‌شود گفت: نخستین اعزام از ۱۵ مرداد آغاز می‌شود و اعزام‌ها تا ایام اربعین ادامه پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: در ایام اربعین با همکاری بسیج دانشجویی استان دانشجویانی که علاقه‌مند به شرکت در راهپیمایی اربعین هستند مجوز خروج از کشور برای آن‌ها هماهنگ می‌شود.

طاهری با بیان اینکه در دوره نوزدهم تعداد کاروان‌ها با توجه به شرایط آب وهوایی نسبت به فصول دیگر کمتر است خاطرنشان کرد: علاوه بر دانشجویان همه دانشگاهیان اعم از اساتید و کارکنان می‌توانند نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند و در صورت استقبال تعداد کاروان‌ها افزایش پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه سهمیه ۱۵ تا ۲۰ کاروان برای اعزام عتبات در نظر گرفته شده است گفت: از روحانیون با تجربه در کاروان‌های دانشجویی استفاده شده است و دوره‌های آموزشی پیش از سفر به صورت منظم برای دانشجویان، اساتید و کارکنان دانشگاه‌ها برگزار می‌شود.

مسؤول شورای هماهنگی عتبات دانشگاهیان استان قم یادآور شد: مباحثی در زمینه جایگاه و فضیلت زیارت و نکات ایمنی و امنیتی ضروری در سفر و آشنایی با قوانین کشور عراق در جلسات آموزشی ارائه می‌شود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار