مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه بندرعباس، گفت: آمریکایی‌ها در تاریخ خود جنایت‌های زیادی را نسبت به جوامع بشری روا داشته‌اند.
کد خبر: ۹۰۳۲۲۸۹
|
۱۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۹

به گزارش خبرنگار خبر گزاری بسیج هرمز گان, مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه ناحیه بندرعباس اظهار داشت : مردم ایران نیز از جنایت‌ها و خیانت‌های آمریکایی‌ها در امان نمانده‌اند؛ هنوز یاد خیانت آمریکایی‌ها در واقعه کودتای ۲۸ مرداد زنده است؛ هنوز کمک‌های مالی و تسلیحاتی آمریکایی‌ها به صدام در تهاجم وحشیانه به ایران در حافظه مردم دیار ما باقی مانده است؛ اما شاید هیچیک از جنایت‌های آمریکایی‌ها در قبال ایران همانند حمله ددمنشانه ناوگان دریایی آن به هواپیمای مسافربری ایران در ۱۲ تیر ۱۳۶۷ و کشتن ۲۹۰ مسافر دردناک نباشد.

حجت الاسلام درویشی مسئول نمایندگی ولی فقیه   در سپاه ناحیه بندرعباس   با اشاره به جنایت های آمریکا علیه ملت ایران بخصوص حمله به هواپیمای مسافربری گفت: امروز روز افشای حقوق بشر آمریکایی است؛ آمریکایی‌ها در تاریخ خود انواع و اقسام جنایت‌ها را نسبت به مردم دنیا و جوامع بشری روا داشته‌اند؛ جنایت‌هایی که قطعا تا دهه‌ها بلکه قرن‌ها از حافظه تاریخ زدوده نمی‌شود؛ از بمباران اتمی هیروشمیا و ناکازاکی با صد‌ها هزار کشته تا تجاوز به عراق و افغانستان با میلیون‌ها آواره.

مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه ناحیه بندرعباس ااظهار داشت : مردم ایران نیز از جنایت‌ها و خیانت‌های آمریکایی‌ها در امان نمانده‌اند؛ هنوز یاد خیانت آمریکایی‌ها در واقعه کودتای ۲۸ مرداد  زنده است؛ هنوز کمک‌های مالی و تسلیحاتی آمریکایی‌ها به صدام در تهاجم وحشیانه به ایران در حافظه مردم دیار ما باقی مانده است؛ اما شاید هیچیک از جنایت‌های آمریکایی‌ها در قبال ایران همانند حمله ددمنشانه ناوگان دریایی آن به هواپیمای مسافربری ایران در ۱۲ تیر ۱۳۶۷ و کشتن ۲۹۰ مسافر دردناک نباشد.

وی با بیان جنایت آمریکا در سال 1367 گفت : در دوازدهم تیرماه ۱۳۶۷ شمسی برابر با سوم ژوئیه ۱۹۸۸ میلادی، هواپیمای مسافری ایرباس ایران که از بندرعباس عازم دُبی بود، بر فراز آب‌های خلیج فارس و در نزدیکی جزیره «هنگام» مورد هجوم یگان‌های دریایی متجاوز آمریکایی مستقر در آب‌های خلیج فارس قرار گرفت و سقوط کرد.
این هواپیما در زمانی که ایران در نبرد با متجاوزین بعثی قرار داشت با موشک ناو جنگی وینسنس مورد حمله عمدی نیروهای تجاوزگر و جنایت پیشه شیطان بزرگ قرار گرفت. هواپیما حامل ۲۹۰ مسافر و خدمه بود که تمامی آن‌ها اعم از مرد و زن و کودک و نوجوان و کهنسال با این جنایت فجیع به شهادت رسیدند.

درویشی بیان کرد: در میان سرنشینان این هواپیمای مسافربری، ۶۶ کودک زیر ۱۳ سال، ۵۳ زن و ۴۶ تن تبعه کشورهای خارجی نیز بودند که کشته شدند. ساقط کردن هواپیمای مسافربری جمهوری اسلامی ایران از سوی جنایتکاران آمریکایی، در حقیقت یکی دیگر از مراحل رویارویی استکبار جهانی با ملت بزرگ ایران برای تقویت متجاوزان عراقی در جبهه‌های جنگ بود.

مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه ناحیه بندرعباس اظهار داشت : پس از سقوط این هواپیما، مقامات آمریکایی برای توجیه این جنایت نابخشودنی، دلایل ضد و نقیضی عنوان کردند و کوشیدند این اقدام خصمانه را یک اشتباه قلمداد کنند. اما با توجه به مجهز بودن کشتی جنگی وینسنس به پیشرفته‌ترین سیستم‌های راداری و رایانه‌ای و همچنین مشخص بودن نوع هواپیمای در حال پرواز، مسلم شد که احتمال اشتباه وجود نداشته و این اقدام، کاملاً تعمدی و خصمانه بوده است.
وی در ادامه   گفت: با این حال مقام‌های آمریکایی پس از چندی، در توهینی آشکار به ملت ایران، مدال شجاعت بر گردن «ویلیام سی راجرز سوم» ناخدای این ناو انداختند و بدین سان حمایت رسمی خود را از این جنایت اعلام کردند. به هر تقدیر، این جنایت نیز در کنار جنایات بی شمار دولت آمریکا، در پرونده سیاه استکبار جهانی ثبت شد و لکه ننگ دیگری بر تارک آن جنایت پیشگان نقش بست.

 

ارسال نظرات