خبرهای داغ:
مدیر حوزه علمیه قزوین:
مدیر حوزه علمیه قزوین بیان کرد: برخی صاحبان قلم نوشته‌هایی که منتشر می‌کنند علاوه بر این که جامعه را به ابتذال فرهنگی سوق می‌دهد، شبهاتی را نیز در ذهن مخاطبین به خصوص نسل نوجوان و جوان ایجاد می‌کند، لذا باید مراقب قلم خود باشیم.
کد خبر: ۹۰۳۲۲۹۸
|
۱۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، حجت الاسلام‌والمسلمین علی عباسی مدیر حوزه علمیه قزوین ، در جمع مسئولین نشریات پژوهشی حوزه علمیه قزوین به نقش و جایگاه قلم اشاره کرد و با بیان این که امروز صاحبان قلم باید بیش از پیش در آثار خود رضای الهی را مدنظر قراردهند، گفت: قلم به جامعه هویت و شخصیت می‌دهد و اگر در مسیر اهداف رضای الهی قرار نگیرد خسران به همراه خواهد داشت.
مدیر حوزه علمیه استان قزوین تصریح کرد: برخی صاحبان قلم نوشته‌هایی که منتشر می‌کنند علاوه بر این که جامعه را به ابتذال فرهنگی سوق می‌دهد، شبهاتی را نیز در ذهن مخاطبین به خصوص نسل نوجوان و جوان ایجاد می‌کند، لذا باید مراقب قلم خود باشیم.
مدیر حوزه علمیه استان قزوین گفت: انبیا الهی با قلم اهداف بزرگ خود را برای جهان و بشریت به خوبی تبیین نمودند و امروز قلم نماد فرهنگ یک جامعه است، چرا که روابط اجتماعی، اقتصاد و فرهنگ جامعه وابسته به سلامت قلم است.
عضو شورای حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: قلم و رسانه در همه ابعاد اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی تاثیرگذار است و می‌تواند موجبات رشد و تعالی جامعه را فراهم کند.
حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی بیان کرد: اصحاب قلم، سنگرنشینان فکر و اندیشه‌اند و باید در عرصه‌های فرهنگی با مسلسل قلم به جنگ با جهل بشتابند و پیشرفت و سعادت را در جامعه حاکم گردانند.
مدیر حوزه علمیه قزوین به بیان ارزشمند حضرت امام خمینی(ره) در رابطه با اهمیت قلم اشاره و اظهار کرد: امام راحل در رابطه با قلم می فرمایند «آن قدر که بشر از قلم های صحیح نفع برده است، از چیز دیگر نبرده است، و آن قدر که ضرر کشیده است، از چیزهای دیگر نبرده است. قلم ها و بیان ها با مغزهای مردم رابطه دارند». این بیان نشان می دهد که باید تقوای نوشتن را در آثار و تالیفات خود مراعات نماییم.
1004/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها