فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه قشم:

حادثه 12 تیرنقض قوانین بین‌المللی است

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه قشم، گفت: حمله به هواپیمای مسافربری ایران از بارزترین نقض قوانین بین‌المللی از سوی دولت آمریکا است که هیچگاه از اذهان ملت‌های آزادی‌خواه پاک نخواهد شد.
کد خبر: ۹۰۳۲۳۰۹
|
۱۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۰
 
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج هرمزگان، رحمت‌الله دهقانی در گفت و گو با خبرنگاران، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به ویژه شهدای مظلوم حادثه 12 تیرماه سال 67، اظهار داشت: حمله به هواپیمای مسافربری ایران در سال 67 یکی از بارزترین نقض قوانین بین‌المللی از سوی دولت ایالت متحده آمریکا است که هیچگاه از اذهان ملت ایران و دیگر ملت‌های آزادی خواه پاک نخواهد شد.

وی افزود: آمریکایی‌ها با این جنایت هولناک خوی وحشی‌گری خود را به تمام دنیا نشان دادند و برای همه جهانیان به اثبات رسید که آمریکا در مسیر اهداف شومش از هیچ جنایتی فروگذار نیست.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه قشم حمله آمریکا به هواپیمای مسافربری جمهوری اسلامی ایران را جنایتی ددمنشانه و سند رسوایی استکبار جهانی برشمرد و تاکید کرد: این جنایت و اقدام ضد بشری هیچگاه از حافظه تاریخی ملت ایران پاک نخواهد شد.

دهقانی با اظهار تاسف از این حادثه تلخ، تاکید کرد: جنایت آمریکا در به شهادت رساندن 290 انسان بی‌گناه باید به درستی و روشنی در سطح بین‌المللی انعکاس یابد تا جهانیان با این اقدام جنایتکارانه و ضد بشری استکبار جهانی به خوبی آشنا شوند.

وی افزود: پرواز مسافربری شماره 655 شرکت هواپیمایی ایران‌ایر از بندر عباس به مقصد دبی در تاریخ 12 تیر 1367 در حرکت بود که با شلیک موشک هدایت شونده از ناو نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا بر فراز خلیج‌فارس مورد حمله قرار گرفت و تمامی 290 سرنشین آن که شامل 66 کودک بود، جان باختند؛ پس از این عمل شنیع، آمریکا هرگز عذرخواهی نکرد و حتی ویلیام راجرز فرمانده ناو جنگی وینسنس آمریکا در پایان خدمت خود مدال شجاعت گرفت.

گفتنی است؛ از 290 مسافر پرواز 655 حادثه 12 تیرماه سال 67 در آب‌های نیلگون خلیج‌فارس، 82 شهید این پرواز از استان هرمزگان بودند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار