شهردار بانه گفت: همزمان با اجرای طرح ساماندهی دستفروشان در این شهر، کارت هایی با کدهای تعریف شده برای این صنف صادر و شناسنامه دار می شوند.
کد خبر: ۹۰۳۲۳۴۴
|
۱۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، وریا وثوقی اظهار داشت: در اجرای طرح ساماندهی دستفروشان و شناسنامه دار کردن آنها، محلی ثابت برای استقرار هر کدام تعیین شده است.

وی افزود: با شناسنامه دار شدن دستفروشان جای آنها، ثابت می ماند سایبان های همرنگ با هزینه کم در اختیار این صنف قرار می گیرد و فضای پیاده روها در این شهر هم برای تردد عابرین باز می شود.

وثوقی با اشاره به اینکه در طرح شناسنامه دار کردن دستفروشان منافع شهروندان و این صنف در نظر گرفته شده است، تاکید کرد: با اجرای این طرح، شهروندان نیز به آنها بیشتر اعتماد کرده و هنگام خرید اطمینان دارند که فرد دستفروش در شهرداری شناسنامه و کد مشخص دارد.

شهردار بانه یادآور شد: تاکنون 120 دستفروش برای دریافت کد ثبت نام کرده اند و برای 25 نفرشان شناسنامه با کد مشخص صادر شده، امکانات و سایبان همرنگ در اختیارشان قرار گرفته و در مسیر پل 15 خرداد و پایین تر نیز برای استقرار آنها تعیین شده است.

وی اضافه کرد: شهرداری بانه طرح شناسایی دستفروشان را شروع کرده و این افراد را به تشکیل اتحادیه تشویق می کند تا بتوانند مجوز فعالیت در بازار بگیرند و کار خود را هدفمند انجام دهند.

وثوقی با اشاره به تحولات جدید در بازار و کاهش درآمد بازاریان گفت: جمع آوری دستفروشان در برنامه شهرداری نیست ولی تلاش می کنیم طرح ساماندهی طوری اجرا شود که دستفروشان و مغازه داران بطور یکسان از منافع بازار برخوردار شوند.

وی با اشاره به نظر سنجی های انجام شده در خصوص اجرای این طرح از مغازه داران و دست فروشان افزود: شهرداری تلاش می کند مکانی مناسب در اختیار دستفروشان قرار دهد.

شهردار بانه اظهار داشت: با توجه به نتایج نظر سنجی ها مشخص شد انتقال دستفروشان به مکان دیگری غیر ممکن است چرا که تاثیر منفی بر شغل شان می گذارد ضمن اینکه طرح ساماندهی و شناسنامه دار کردن آنها نیز قابلیت اجرا نداشت.

وثوقی یکی از مهمترین اهداف اجرای طرح ساماندهی دستفروشان را آزاد سازی معابر شهری اعلام کرد و یادآور شد: اولویت کار شهرداری در اجرای این طرح، مکان یابی و برپایی بازارهای موقت با محیطی مناسب برای فعالیت دستفروشان است.

وی با بیان اینکه همکاری مردم در اجرای طرح های شهرداری نقش مهمی دارد، تاکید کرد: قبل از این طرح، شهرداری با همکاری یکی از سرمایه گذاران طرح ساماندهی دستفروشان را در قسمت هایی از بافت تجاری شهر که فضای مناسب داشت انجام داد اما بدلیل اینکه آنها تمایلی به سرمایه گذاری نداشتند، طرح اجرا نشد.

در شهر مرزی بانه بیش از 600 دستفروش و خرده فروش و همچنین 600 میوه فروش سیار (وانت) در مسیرهای پر تردد فعالیت می کنند.

انتهای پیام/7727
ارسال نظرات