مسئول بسیج دانشجویی شهرستان چابهار گفت:

برپایی اردوی جهادی گروه «شهید فریدونی» در روستای «گنبد سه‌ پایه»

مسئول بسیج دانشجویی شهرستان چابهار گفت: 60 سری اسباب بازی بین کودکان دختر و پسر روستای گنبد سه پایه در شهرستان دلگان توزیع شده است.
کد خبر: ۹۰۳۲۳۵۴
|
۱۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۳

بهروز مختاری، مسئول بسیج دانشجویی شهرستان چابهار در گفت و گو با خبرنگار بسیج در چابهار با اشاره به این مطلب که ما وقتی نگاهی به پیشینه‌  بسیج و تشکیل آن می‌کنیم می‌بینیم که زمانی فرمان تشکیل بسیج صادر شد که هنوز جنگی اتفاق نیفتاده بود، گفت: مقصود و هدف حضرت امام(ره) از تشکیل بسیج، صرفا مسائل نظامی و دفاع از مرز‌های جغرافیایی نبوده است، حضرت امام با نگاه آینده نگرانه و ژرف اندیشانه‌ خود بسیج را برای حراست و حفاظت از تمام مرز‌های اقتصادی، جغرافیایی، نظامی، سیاسی و فرهنگی انقلاب تاسیس فرمودند.

وی بسیج دانشجویی را یک قدرت مردمی که توانایی ها، امکانات  لازم را در برابر تهدید‌ها و خطراتی که انقلاب و اسلام را تهدید می‌کند، دانست و افزود: امروز بحث اصلی کشور جنگ اقتصادی است، دشمن به صورت تمام قد و تمام عیار وارد جنگ اقتصادی ناعادلانه علیه ملت ما شده است.

مختاری بیان کرد: یک زمان وجود ضد انقلاب تهدید اصلی برای انقلاب بود، یک زمان جنگ بود در همه‌ی این‌ها بسیج ورود کرده و به حمدالله موفق هم بوده است.

مسئول بسیج دانشجویی شهرستان چابهار ادامه داد: اردوی جهادی گروه «شهید فریدونی» فعالیت خود را  در ابتدا با حضور ۶ جهادگر بسیجی دانشجو در چابهار آغاز کرده که به لطف الهی و استقبال جهادگران اعضای این گروه به ۲۰ نفر افزایش یافته است.

وی بیان کرد:  عمده فعالیت‌های این گروه در عرصه‌های عمران، آبادانی، آموزشی، بهداشتی، پزشکی، فرهنگی و ورزشی است.

مختاری با تاکید بر این مطلب که این گروه در دو نوبت بهار و تابستان در راستای خدمت رسانی به محرومین فعالیت دارند اظهار داشت: فعالیت تابستانه گروه جهادی شهید «محمد مهدی فریدونی» از ۶ تیر ماه سال جاری در روستای گنبد سه پایه از توابع شهرستان دلگان  در زمینه عمرانی آغاز شده است.

مسئول گروه جهادی شهید فریدونی بیان کرد: ساخت یک باب منزل محروم با حضور جهادگران بسیج دانشجویی  در این روستا استارت خورده و ۱۶ تیرماه کار ساخت به پایان می رسد.

وی به مکان برگزاری اردو اشاره و تصریح کرد: طی بازدید‌های صورت گرفته، روستای «گنبد سه‌ پایه» واقع در ۳۵ کیلومتری شهر دلگان که دارای مشکلات عدیده‌ای در زمینه‌های آب شرب و غیرشرب، برق و بهداشت است جهت برگزاری اردو انتخاب شد.

مختاری با بیان اینکه روستای «گنبد سه‌ پایه» دارای بیش از ۳۰ خانوار است گفت: مردم روستا برای تأمین آب باید در مدت زمان ۱۵ الی ۲۰ دقیقه آب مورد نیاز خود را از منبع موجود در روستا برداشت کنند؛ تعرفه برق نیز با وجود گرمای طاقت‌فرسای ۶۰ درجه‌ای منطقه به صورت عادی و خارج از مناطق گرمسیری محاسبه می‌شود؛ همچنین خانه‌های اکثر مردم این روستا به صورت کپری و کاهگلی بوده و سرویس بهداشتی صحرایی دارد که مایه تأسف است.

مسئول بسیج دانشجویی شهرستان چابهار ادامه داد: اکران فیلم سینمایی در این روستا با توجه به نبود تلویزیون در منازل این روستا  یک برنامه مهم بود که برای کودکان پخش و در کنار آن نمایش داستان‌های قرآنی نیز اجرا شده است.

وی توزیع ۸۰ عد مسواک و خمیر دندان، توزیع ۴۰ سری لوازم التحریر بین دانش آموزان، توزیع ۶۰ سری اسباب بازی دخترانه و پسرانه، برگزاری مسابقه نماز و اهدای هدایا به افراد شرکت کننده در این مسابقه، برگزاری آموزش‌های بهداشتی و اجرای مسابقات ورزشی را از دیگر برنامه‌های اجرا شده گروه جهادی فریدونی در مدت زمان بر پایی اردوی جهادی این جهادگران بر شمرد.
ارسال نظرات