نامه اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل به آیت‌الله جنتی:
اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل طی نامه‌ای به دبیر شورای نگهبان نوشت: از شورای نگهبان توقع داریم در برابر عملکرد غیرانقلابی و خسارت‌بار دولت و مجلس در بحث لوایح FATF ایستادگی کند.
کد خبر: ۹۰۳۲۳۷۷
|
۱۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج،  اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های سراسر کشور طی نامه‌ای به آیت اللّه جنتی دبیر شورای نگهبان نوشت: از شورای نگهبان توقع داریم در برابر عملکرد غیرانقلابی و خسارت‌بار دولت و مجلس در بحث لوایح FATF ایستادگی کند.

متن این نامه در ادامه امده است:

« حضرت آیت اللّه جنتی
دبیر محترم شورای نگهبان جمهوری اسلامی

سلام علیکم؛

این روزها اخبار نگران کننده‌ای به گوش ما رسیده و ما را بر آن داشت تا در خصوص یکی از مهم‌ترین مسائل کشور با حضرتعالی نامه نگاری کنیم.

به نظر می‌رسد پس از اقدامات غیرقانونی و محرمانه‌ی دولت یازدهم در پذیرش معاهدات بین المللی و استعماری پسابرجام، پلکانی توسط دشمنان برای کشاندن جمهوری اسلامی به باتلاق تحریم‌های هدفمند و نقطه‌زن طراحی شده است. نیک مستحضرید که پس از فریب خوردن تیم مذاکرات هسته‌ای در پذیرش باقی‌ماندن تحریم لیست SDN در پیوست توافقی برجام، دولت‌های متخاصم با تعمیم 176 نهاد و شخص تحریم شده در این لیست به تمامی نهادها و افرادی که با آن‌ها مراودات مالی دارند، عملاً تحریم خارجی را به کف بازارهای پولی کشور کشانده‌اند و دولت مستقر که آینده‌ی سیاسی خود را به برجام و حذف تحریم‌ها از طریق تنش‌زدایی با دول استکباری گره زده بود، متوجه فریب و خیانت طرف غربی شد و در سال 94، وزیر اقتصاد دولت وقت به طور محرمانه دست به پذیرش درخواست مدنظر غربی‌ها برای خروج کشور از لیست سیاه سازمان FATF زد که این عمل در چهارچوب اعلام همکاری از جانب وزیر و همچنین محتوای برنامه‌ی اقدام معاهده، آشکارانه خلاف اصول 3، 58، 77، 125، 152، 153 و 154 قانون اساسی کشور بود.

امروز با وجود خروج آمریکا از برجام و نقض مکرر توافق توسط طرف‌های مقابل و در جریان مذاکرات حفظ برجام با دولت‌های خیانتکار و بدعهد اروپایی، دولت و در رأس آن جناب آقای روحانی قصد دارند با قراردادن نهادهای تصمیم‌گیر کشور در فشار و بن بست حقوقی، لوایح استعماری مدنظر FATF را در کشور به تصویب برسانند و با اجرای توصیه‌های این نهاد، به زعم خود برجام را با طرف‌های اروپایی ادامه دهند و موانع ارتباط بانک‌های ایرانی با اروپایی‌ها را از سر راه بردارند که البته به دلایل متعدد حقوقی، تاریخی و عقلی، خیال خامی بیش نخواهد بود.

در این راستا تا امروز کنوانسیون پالرمو را در سکوت رسانه‌ای و به صورت غیرشفاف و در عین ناباوری و تعجب نخبگان سیاسی و دانشگاهی با وجود غلط ترجمه‌ای در مجلس شورای اسلامی برای بار اول به تصویب رساندند و به شورای نگهبان ارسال کردند که با هوشیاری شورا به مجلس بازگشت اما گویا باز هم برای بار دیگر، بدون بررسی کافی و در کمال ابهام آن را لجوجانه با رأی حداقلی به تصویب رسانیده و به شورای نگهبان ارسال کرده‌اند. همچنین لایحه CFT که با بیداری دانشجویان، مردم و نمایندگان انقلابی فعلاً مسکوت مانده است، علی‌رغم تأکید علنی و صریح رهبر انقلاب اسلامی، با اصرار دلباختگان غرب و افرادی که متأسفانه علی‌رغم بی‌اطلاع خواندن منتقدین لوایح حتی حاضر به بحث و گفتگو در این زمینه نیستند همچون برخی اعضای هیأت رئیسه مجلس و سطوح بالای دولت، احتمالاً به زودی باز به صحن علنی مجلس بازخواهد گشت و متأسفانه با اعمال نفوذ مستقیم شخص آقای دکتر علی لاریجانی مانند کنوانسیون پالرمو با رأی حداقلی به تصویب خواهد رسید و خدمت شورای نگهبان ارسال می‌شود.

لذا ما به عنوان دانشجویان این مرز و بوم وظیفه‌ی شرعی و تکلیف ملی خود دانستیم تا در برابر خودتحریمی و تضعیف اقتصاد کشور با این لوایح استعماری مقابله کنیم و در این راستا و با تأسی به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار اخیر با نمایندگان مجلس شورای اسلامی از شورای نگهبان توقع داریم در برابر عملکرد غیرانقلابی و خسارت‌بار دولت و مجلس در بحث لوایح FATF ایستادگی کند.

بی‌شک عموم مردم بیدار ایران به این پایداری و مقاومت شورای نگهبان خواهند بالید و مقاومت‌کنندگان در برابر نفوذ و سلطه‌ی دشمنان قسم‌خورده‌ی مردم ایران بر آینده‌ی اقتصادی و استقلال سیاسی کشور، سربلندان همیشه‌ی تاریخ خواهند بود.

در آخر اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های سراسر کشور دوباره و چندباره اعلام می‌دارد که با تأکید صریح رهبری نظام و همچنین فتوای انقلابی مراجع عظام تقلید همچون آیت الله مکارم شیرازی بر مجاز نبودن پذیرفتن این تعهدات هزینه‌ساز و خطراتی که آن‌ها برای امنیت مردم و ثبات بازار ایران دارد، نخواهد گذاشت که منافع ملت به بازی گرفته شود و با روشنگری مردم را فوج فوج با خود همراه کرده و از تمام ظرفیت‌های قانونی و مردمی خود جهت مقابله با این تهدید خارجی و داخلی استفاده خواهد کرد.

به امید تأمین منافع و احیای عناصر اقتدارساز کشور»

ارسال نظرات