عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: طرح 24 ماده‌ای کمیته برون رفت از مشکلات اقتصادی به دولت ارائه می‌شود تا به صورت لایحه به مجلس بازگردانده شود.
کد خبر: ۹۰۳۲۳۷۹
|
۱۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۶
به گزارش خبرگزاری بسیج، احمد امیر‌آبادی فراهانی عضو هیئت رئیسه مجلس با اشاره به اقدامات کمیته پیگیری برون رفت از مشکلات اقتصادی گفت: طرح 24 ماده‌ای که در این کمیته تدوین شده بود در جلسه غیرعلنی امروز صبح بررسی شد.

وی ادامه داد: در نشست غیر علنی مجلس سه نفر از نمایندگان به عنوان مخالف و 3 نفر به عنوان موافقان این طرح اظهاراتی را مطرح کردند که با وجود موافقت کلی نمایندگان با محتوای این طرح اما بیان کردند که دولت درباره مشکلات اقتصادی بهتر است لایحه داده و طرح نباشد.

نماینده مردم قم تأکید کرد: وکلای ملت همگی معتقد بودند طرح کمیته برون‌رفت از مشکلات اقتصادی خوب بوده و می‌تواند گشایش اقتصادی در کشور ایجاد کند.

امیرآبادی فراهانی تصریح کرد: قرار بود در صورت موافقت نمایندگان با کلیات این طرح، آن را به صورت یک فوریتی در جلسه علنی مجلس ارائه کنیم، اما به دلیل آنکه نمایندگان خواستار ارائه لایحه از سوی دولت شدند، فعلا آن را مسکوت می‌گذاریم.

وی ادامه داد: قرار شد لاریجانی رئیس مجلس طی نامه‌ای این طرح را به عنوان پیشنهادات مجلس به دولت ارسال کند تا دولت در صورت تأئید آن را به صورت لایحه به خانه ملت ارائه کرده، اما اگر نخواست در قالب لایحه آن را بگنجاند دیگر باید خود پاسخگوی مشکلات اقتصادی کشور باشد.

عضو هیئت رئیسه مجلس اظهار کرد: مجلس مدت زمان مشخصی را برای دولت به منظور ارائه لایحه اقتصادی در نظر نگرفته است، همچنین مقرر شده تا بنده به عنوان عضو کمیته یکسری از قسمت‌های این طرح را جدا کرده و برای شورای هماهنگی اقتصاد و قسمتی دیگر از آن را برای شورای عالی امنیت ملی ارسال کنم.

وی افزود: آقای لاریجانی هم در نشست غیرعلنی اعلام کرد که پیشنهادات این کمیته را برای رفع مشکلات اقتصادی در جلسات سران قوا مطرح می‌کند.

امیرآبادی فراهانی همچنین با اشاره به تعطیلات دو هفته‌ای مجلس گفت: نمایندگان در ازای هر 3 هفته، یک هفته به حوزه‌های انتخابیه خود می‌روند اما اکنون 5 هفته است که نمایندگان مجلس جلسه دارند، لذا وکلای ملت دو هفته آینده را برای سرکشی به حوزه انتخابیه خود خواهند رفت.

وی تأکید کرد: به نمایندگان مجلس اعلام کرده‌ایم در صورت ارائه لایحه اقتصادی از سوی دولت باید به تهران بازگشته تا جلسات مجلس را برگزار کنیم.

ارسال نظرات