معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش مطرح کرد
معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش گفت: اگر تصمیم داریم قهرمان‌پروری کنیم و ورزشکار با استانداردهای قهرمانی داشته باشیم باید سواد حرکتی در مدارس را پیگیری کنیم و زمینه‌ای ایجاد کنیم که آموزش تلفیقی دروس با بازی‌های شاد و مفرح انجام شود.
کد خبر: ۹۰۳۲۴۰۲
|
۱۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۵

به گزارش سرویس دانش آموزی خبرگزاری بسیج، مهرزاد حمیدی معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش با اشاره به آمار سلامتی کشور، اظهار کرد: ١١.١درصد مردان و ١١.٩ درصد زنان، فشارخون بالا دارند و بیشتر از ١٩.٣ درصد مردان و ٢٦درصد زنان از کلسترول بالا رنج می‌برند.

وی ادامه داد: فشار خون بالا، کلسترول بالا، چاقی و دیابت از جمله مسائلی هستند که در بحث سلامتی مورد توجه قرار گرفته‌اند و نیاز به برنامه‌ریزی دارند و از طرفی سواد حرکتی در حال کاهش است و اگر این کاهش ادامه پیدا کند، دانش‌آموزان انس به حرکت را از دست می‌دهند و در تربیت نسلی با شاخص‌های سالم حرکتی دچار چالش می‌شویم.

حمیدی اضافه کرد: اگر سواد حرکتی شکل نگیرید، فرد نمی‌تواند اوقات فراغتش را برنامه‌ریزی کند و آسیب می‌بیند و برای اینکه آموزش مطلوب داشته باشیم به استفاده از برنامه‌های ورزشی و بازی در مدارس نیاز داریم.

وی به طرح مشترک این معاونت با معاونت دبستان اشاره کرد و افزود: طرحی در مدارس ابتدایی در نظر گرفته‌ شده است که هدف آن توسعه فرهنگ ورزش، نشاط و سلامتی در بین اقشار جامعه، توسعه و گسترش تربیت‌بدنی در بین دانش‌آموزان و افزایش نشاط، تحرک و سلامتی آموزگاران است و برای اجرای کیفی برنامه‌های تربیت‌بدنی دوره ابتدایی با اولویت مدارس دخترانه، دوره آموزشی برای توانمندسازی آموزگاران برگزار خواهد شد.

حمیدی پیش‌نیاز قهرمان‌پروری را توجه به مدارس دانست و گفت: اگر تصمیم داریم قهرمان‌پروری کنیم و ورزشکار با استانداردهای قهرمانی داشته باشیم باید سواد حرکتی در مدارس را پیگیری کنیم و سواد حرکتی با تکرار و تداوم انجام بگیرد و در این راستا باید زمینه‌ای ایجاد کنیم که آموزش تلفیقی  دروس با بازی‌های  شاد و مفرح  صورت بگیرد.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: اگر مهارت‌های بنیادی و مهارت‌های ورزشی شکل بگیرد، سواد حرکتی هم اتفاق می‌افتد و آن زمان است که می‌توانیم در جامعه سلامتی و قهرمان ورزشی داشته باشیم.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات