وهاب کاظمی
مسئول کانون الغدیر بسیج جامعه پزشکی تامین اجتماعی اراک
به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی از اراک؛ مسئول کانون الغدیر بسیج جامعه پزشکی تامین اجتماعی اراک، دکترامیر عباس رضایی آشتیانی از اعزام تیم شهید رهنمون کانون بسیج جامعه پزشکی خبر داد.
کد خبر: ۹۰۳۲۴۰۴
|
۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی از اراک، مسئول کانون الغدیر بسیج جامعه پزشکی تامین اجتماعی اراک، دکترامیر عباس رضایی آشتیانی از اعزام تیم شهید رهنمون کانون بسیج جامعه پزشکی خبر داد.
وی افزود: هرکسی دغدغه نظام و انقلاب را دارد باید وقت بگذارد و از این بی‌تحرکی بیرون بیاید و تلاش کند، همچنین باید در راستای ارتقا بسیج تلاش شود و بسترسازی صورت گیرد و باید محیط را به‌گونه‌ای فراهم کرد که مردم ورود پیدا کنند؛ درگذشته تجربه کردیم پیروزی در جنگ مربوط به ارتش و سپاه نبوده بلکه مردم نقش عمده‌ای داشتند، پزشکان متعهد و متخصص نیز در جبهه بودند و امروز نیز باید این بستر را فراهم کنیم.
وی بابیان اینکه سپاه در بحث کاهش آسیب‌های اجتماعی به‌ویژه مواد مخدر ورود پیداکرده است تصریح کرد: اطلاعات اولیه از مناطق مانند شناسایی معتادین و موادفروشان، خیرین محله و انتخاب مدیر محله، بسترسازی، کارهای فرهنگی، اقدامات قاطع، درمان و صیانت صورت می‌گیرد که هدف از این کار ارتباط با خانواده‌ها و ایجاد اشتغال است.
دکتر رضایی آشتیانی بیان کرد: هدف طرح شهید رهنمون اثربخش بودن طرح است به ‌طوری ‌که هر موقع یک تیم پزشکی جهت ارائه خدمات به مناطق محروم حضور پیدا می‌کند بااین‌همه حجم حملات دشمن که بر انقلاب اسلامی وارد می‌کند، در کنار خدمات بهداشتی و درمانی حداقل تعهد انقلابی گری را داشته باشیم و دستاوردهای این انقلاب را به تصویر بکشیم.
وی بیان کرد: هدف طرح شهید رهنمون اثربخش بودن طرح است به‌طوری‌که هر موقع یک تیم پزشکی جهت ارائه خدمات به مناطق محروم حضور پیدا می‌کند بااین‌همه حجم حملات دشمن که بر انقلاب اسلامی وارد می‌کند، در کنار خدمات بهداشتی و درمانی حداقل تعهد انقلابی گری را داشته باشیم و دستاوردهای این انقلاب را به تصویر بکشیم.
دکتر رضایی آشتیانی افزود: تیم بهداشتی ، درمانی ،‌آموزشی و فرهنگی طرح ملی شهید دکتر رهنمون کانون بسیج جامعه پزشکی شهرستان اعزام شدند.
به گفته وی، تیم اعزامی متشکل از پزشک عمومی،‌پرستار، تکنسین امور دارویی ، کارشناس سلامت روان،‌مبارزه با بیماری ها و کارشناس آموزش سلامت بود.وی تصریح کرد: در این اعزام ضمن ویزیت رایگان ۱۲۰ نفر توسط پزشک، ۱۴۴ نفر نیز نسبت به بیماری های غیر واگیر، ایدز، هپاتیت و بیماری های رفتاری آموزش های بهداشتی دریافت نمودند.
وی تعداد افرادی که غربالگری کنترل قند و فشار خون دریافت کردند را ۱۵۰ نفر اعلام کرد و از توزیع اقلام دارویی رایگان بین ۴۶ نفر خبر داد.دکتر غفاری گفت: ۱۲ نفر هم برای دریافت خدمات تخصصی به سطوح بالاتر ارجاع شدند.

ارسال نظرات