کارشناس برجسته اقتصادی در گفتگو با«بسیج»:
شیخی گفت: متاسفانه بسیاری از مردم کورکورانه و از روی جهالت و برای آنکه قدرت خریدشان را حفظ کنند بر بحران بازار ارز و طلا دامن می زنند.
کد خبر: ۹۰۳۲۴۶۷
|
۲۵ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۰

مجید شیخی، کارشناس برجسته اقتصادی و اقتصاددان مطرح کشور در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج در پاسخ به این سوال که آیا تغییرات ناگهانی و لحظه به لحظه قیمت ارز و دلار و یا نوسانات قیمت طلا نگران کننده است یا خیر و همچنین اقداماتی که دولت محترم باید در خصوص اوضاع اقتصادی کشور انجام دهد گفت: متاسفانه بسیاری از مردم کورکورانه و از روی جهالت و برای آنکه قدرت خریدشان را حفظ کنند و یا بابت پول های راکت خود سود بادآورده به دست آورند بر بحران بازار ارز و طلا دامن می زنند مهمترین راهکار بهبود وضعیت اقتصادی کشور استحاله عظیم دولتی است.

وی افزود:  دولت باید در نظام بانکی و شبکه بانکی خود یک تغییرات جدی و اساسی دهد و بانک ها را زیر و رو کند برای جراحی و بهبود وضعیت اقتصادی کشور باید تمام قراردادهای بانکی گذشته ابطال شود بر اساس ملت های اسلامی و قانون بانکداری بدون ربا قراردادهای از نو نوشته شود و برمبنای عقود اسلامی  تمام سپرده های بانکی را باز تعریف کنیم.

شیخی تصریح کرد: بر همین اساس باید دو نوع سپرده در شبکه بانکی ایجاد شود که دو بخش سپرده گذاری عام و سپرده‌گذاری خاص تقسیم می‌شود در سپرده گذاری خاص برپایه ی سرمایه گذاری پروژه های مهم و اساسی ملی و در مقیاس بزرگ تنظیم شود. اما سپرده های آن سبدی است از انواع پروژه ها که در آن خرده ریز وجود دارد و از مردم خواسته می شود اگر قصد سرمایه گذاری کوتاه مدت دارم سپرده ها و سرمایه  های خود را در این بخش سرمایه‌گذاری کنند.

ارسال نظرات