همزمان با هفته قوه قضائیه؛

کتاب «آسیب شناسی اجتماعی» روانه بازار نشر شد

کتاب «آسیب شناسی اجتماعی بزهکار از دیدگاه جامعه شناسی کیفری، زیستی و فقهی» به همت انتشارات دارالفکر قم منتشر و در هفته قوه قضائیه رونمایی شد.
کد خبر: ۹۰۳۲۴۸۲
|
۱۱ تير ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج، کتاب «آسیب شناسی اجتماعی بزهکار از دیدگاه جامعه شناسی کیفری، زیستی و فقهی» در بهار 1397 به چاپ رسید و به مناسبت هفته قوه قضائیه در شهرستان قرچک رونمایی شد.

این کتاب به قلم حجت الاسلام داود احدی در 246 صفحه، قطع رقعی و در 1000 نسخه با قیمت 18000 تومان به همت انتشارات دارالفکر در مجتمع مولانا قم به چاپ رسیده و عرضه می شود.

نویسنده کتاب آسیب شناسی را شامل مطالعه و شناخت ریشه بی نظمی ها در ارگانیسم انسانی می داند که در مشابهت کالبد انسانی با کالبد جامعه، اصطلاح آسیب شناسی اجتماعی برای مطالعه و ریشه یابی بی نظمی های اجتماعی به کار می رود.

کتاب «آسیب شناسی اجتماعی بزهکار از دیدگاه جامعه شناسی کیفری، زیستی و فقهی» در 2 بخش "چارچوب مفهومی بزهکار و آسیب های اجتماعی ان از دیدگاه جامعه شناسی کیفری و زیستی" و "دیدگاه جرم شناختی بزهکار از دیدگاه فقهی" و در هفت قسمت تألیف شده است.

در معرفی این کتاب آمده است: در نظام اجتماعی، مسأله بزهکاری و ارتکاب اعمال خلاف نظام ارزشی و هنجاری جامعه، همواره از موضوع های مبتلا به می باشد. در پرتو این حقیقت امروزه از معضل بزهکاری به عنوان یک پدیده اجتماعی جهانی یاد می شود. فزونی یافتن آمار جرایم ارتکابی افراد بزهکار که بیش از پیش توجه ساختار شناختی و پیش گیرانه به مسأله بزهکاری را تداعی می کند، حقیقتی است که بر صدق این ادعا صحه می گذارد.

در بخشی از کتاب آورده شده است: آسیب شناسی اجتماعی مفهوم جدیدی است که از علوم زیستی گرفته شده و مبتنی بر تشابهی است که دانشمندان بین بیماری های عوی و انحرافات اجتماعی قائل می شوند.

علاقه مندان برای تهیه این کتاب می‌توانند در قم به مجتمع ناشران واقع در خیابان معلم و در تهران به فروشگاه کتاب واقع در خیابان انقلاب، خیابان 12 فروردین، خیابان شهدای ژاندارمری، روبروی اداره پست و یا به سایت انتشارات دارالفکر به نشانی www.darolfekr مراجعه کنند و یا با نویسنده به شماره 091292651294 تماس بگیرند./

منبع: رسا
ارسال نظرات
آخرین اخبار