عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفتگو با «بسیج»:

اثرگذاری نرخ ارز بر تورم

عزت الله یوسفیان ملا گفت: تحلیل رایج از تاثیر تغییرات نرخ ارز بر نرخ تورم این است که افزایش نرخ ارز به عنوان یکی از عوام افزایش تورم شناخته می شود.
کد خبر: ۹۰۳۲۵۴۷
|
۱۸ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۶

عزت الله یوسفیان ملا عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، اظهار داشت: تحلیل رایج از تاثیر تغییرات نرخ ارز بر نرخ تورم این است که افزایش نرخ ارز به عنوان یکی از عوام افزایش تورم شناخته می شود.

وی با بیان اینکه  افزایش نرخ ارز موجب افزایش قیمت کالاهای مصرفی هستند افزود: افزایش قیمت کالاهای مصرفی به طور مستقیم تورم را افزایش می دهد از آنجایی که کالاهای وارداتی یا کالاهای واسطه ای و سرمایه ای هستند که افزایش قیمت آنها از طریق افزایش هزینه های تولید بر تورم اثر می گذارند.

عضو کمیسیون برنامه وبودجه مجلس در خاتمه افزود: اهداف مورد نظر در سیاستگذاری نرخ ارز نقش قابل توجهی در مدیریت و تعیین نرخ ارز ایفا می نماید. اما مساله مهم این است که اهداف سیاست ارزی باید به نحوی تنظیم شود که سیسات ارزی را در سازگاری با سایر سیاست های اقتصاد کلان قرار دهد و سیاست ارزی به صورتی پایدار قابل دوام شود لذا اتخاذ سیاست ارزی سبب ایجادعدم تعادل در اقتصاد کلان و بخش داخلی و خارجی نشود.

ارسال نظرات