رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی خمین مطرح کرد
رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی خمین گفت: در حال حاضر 400 نفر در مقاطع تحصیلی کاردانی تا دکترا و در گرایش های مختلف عضو سازمان نظام مهندسی کشاورزی خمین هستند.
کد خبر: ۹۰۳۲۵۴۹
|
۱۴ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۸

اسداله محمودخانی رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی شهرستان خمین در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج استان مرکزی در خمین، ارائه خدمات فنی و مهندسی و مشاوره ای در بخش کشاورزی و دامداری به بهره برداران و ایجاد اشتغال برای فارغ التحصیلان در این بخش را از جمله اهداف سازمان نظام مهندسی کشاورزی دانست و گفت: سازمان نظام مهندسی کشاورزی از سال 1380 در کشور تاسیس و فعالیت این نظام به شکل رسمی شروع شد.

وی افزود: در شهرستان خمین سازمان نظام مهندسی از سال 1384 تاسیس شد و در حال حاضر دارای 400 نفر عضو مرد و زن در مقاطع تحصیلی کاردانی تا دکترا در گرایش های مختلف رشته کشاورزی از جمله زراعت و باغبانی، آب و خاک، اقتصادکشاورزی، منابع طبیعی، محیط زیست، صنایع چوبی، تبدیلی و غذایی، علوم دامی و... است.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی شهرستان خمین با اشاره به مزایای عضویت در سازمان نظام مهندسی کشاورزی گفت: افرادی که عضو سازمان مهندسی شوند، سابقه کاری محسوب شده و در بخش جذب و اشتغال اولویت دارند؛ در حال حاضر هر نوع استخدام در دستگاه های مرتبط با کشاورزی توسط سازمان نظام مهندسی انجام می شود.

محمودخانی صدور مجوز فعالیت در بخش های گلخانه، شیلات، دام و طیور، تشکیل پرونده های آبیاری تحت فشار، آبخیزداری، صدور گواهی مستثنیات و نقشه برداری اراضی و حدود آن و تهیه طرح های توجیهی فنی و اقتصادی را بر  عهده سازمان نظام مهندسی کشاورزی دانست و گفت: فعالیت شرکت های فنی و مهندسی که کار توزیع کود و ریزمغذی ها و نهاده های بخش کشاورزی و بیمه محصولات کشاورزی، نظارت بر روش کشت، داشت و برداشت، تغییر الگوی کشت و مصرف بهینه آب در کشاورزی و افزایش تولید و بهره وری را به عهده دارند، توسط اعضای نظام مهندسی کشاورزی انجام می شود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به این که در گذشته بهره برداران از خدمات رایگان توسط دولت در بخش کشاورزی بهره می‌بردند، در حال حاضر تمایل به پرداخت هزینه برای نظارت و مشاوره توسط سازمان نظام مهندسی کشاورزی را ندارند و در این زمینه معترض هستند. همچنین برخی ادارات نیز همکاری لازم با نظام مهندسی را نداشته و این موارد از مهمترین مشکلات است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات