خبرهای داغ:
مسئول اردویی و گردشگری سپاه صاحب­ الزمان (عج) گفت: در سال ۹۶ بیش از ۱۶ هزار نفر از اصفهان در غالب آحاد مختلف مردم عازم راهیان نور غرب شدند که پیش بینی می شود در سال جاری این آمار به ۲۵ هزار نفر برسد.
کد خبر: ۹۰۳۲۵۶۲
|
۱۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از اصفهان، سرهنگ عباس محمدی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه اردوهای راهیان نور پس از جنگ در واکاوی ایستادگی رزمندگان در برابر استکبار جهانی برای نسل بعدی رونق گرفت، اظهارکرد: سال 78 با حضور رهبر معظم انقلاب حرکت اعزام اردوهای راهیان نور به صورت رسمی آغاز شد.

وی با بیان اینکه در شرایط فعلی برگزاری اردوهای راهیان نور بزرگترین کار فرهنگی کشور است، خاطرنشان کرد: این اردوها می­ تواند برای نسل بعد جنگ این مطلب را تفهیم کند که باید تا پای جان و آخرین قطره خون برای حفظ این نظام و انقلاب تلاش کنیم تا این انقلاب به دست صاحب اصلی آن یعنی حضرت ولی­عصر (عج) برسد.

مسئول اردویی و گردشگری سپاه صاحب ­الزمان (عج) گفت: در سال 96 بیش از 16 هزار نفر از اصفهان در غالب آحاد مختلف مردم عازم راهیان نور غرب شدند.

وی ادامه داد: پیش­ بینی می­ شود امسال حدود 25 هزار نفر از مشتاقان بازدید از مناطق عملیاتی غرب کشور از 16 تیر به مدت 50 روز به اردوهای راهیان نور اعزام شوند.

محمدی تصریح کرد: به دلیل اینکه حدود پنج هزار و 600 شهید استان در کردستان به درجه رفیع شهادت رسیده­ اند و این آمار بیش از شهدای خود استان کردستان است زائران اصفهانی مشخصا در کردستان و اردوگاه حضرت رسول(ص) استقرار پیدا می­ کنند.

مسئول اردویی و گردشگری سپاه صاحب­ الزمان (عج) اذعان کرد: از تاریخ مذکور هر روز ساعت 7 صبح شش دستگاه اتوبوس از استان اصفهان به سمت سنندج اعزام خواهند شد.

وی پیرامون برنامه‌های فرهنگی، افتتاحیه هر دوره اردو و روایت‌گری به عنوان دیگر برنامه‌ها افزود: باشگاه افسران سنندج، شهر مریوان، روستای نگل، یادمان دزلی، ارتفاع دالانی، زیارت شهدا در مریوان، منطقه عملیاتی والفجر 4 در حاشیه شهر مریوان و باغ موزه دفاع مقدس همدان از ایستگاه‌های این اردو است.

محمدی ادامه داد: منطقه ­ای نیز در مریوان برای اسکان خانوادگی در نظر گرفته شده­ که به زودی سایتی برای ثبت نام مشتاقان معرفی خواهد شد.

مسئول اردویی و گردشگری سپاه صاحب­ الزمان (عج) با بیان این که همه زائران علاوه بر بیمه‌های مخصوص اتوبوس، مشمول بیمه غرامت هم می‌شوند، تصریح کرد: البته اردوگاه‌ها و یادمان‌ها هم بیمه مخصوص خود را دارند.

وی پیرامون دستاوردهای معنوی و سیاحتی اردوهای راهیان نور گفت: یکی از مهم‌ترین دستاوردهای این اردوها بحث گردشگری و آشنایی جوانان با فرهنگ و آداب رسوم مردمان آن مناطق است.

محمدی گفت: از دیگر تأثیرات معنوی راهیان نور آشنایی مردم به خصوص نسل جدید با اتفاقات جنگ، بیان رشادت‌ها از زبان هم‌رزمان شهدا و راویان در مناطق عملیاتی و ایجاد روحیه خودباوری است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها