فرماندار خمین:

تشکل های غیردولتی حلقه واسط بین دولت و مردم هستند

فرماندار خمین با اشاره به اهمیت تشکیل سازمان های مردم نهاد، گفت: این سازما ها به عنوان حلقه واسط بین مردم و حاکمیت هستند و مسائل و مشکلات را بیان می‌کنند.
کد خبر: ۹۰۳۲۵۸۴
|
۱۴ تير ۱۳۹۷ - ۰۱:۱۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج استان مرکزی از خمین؛ احمد طهرانی فرماندار خمین در جلسه شورای هماهنگی خانه سازمان های غیردولتی استان و شهرستان با تاکید بر اینکه در تشکیل انقلاب و اداره جامعه، نقش مردم را نمی توان انکار کرد، گفت: انقلاب و حکومت براساس خواسته، پشتوانه و حضور مردم شکل گرفته و تثبیت شده است.

وی با اشاره به اهمیت تشکیل سازمان های مردم نهاد، گفت: این سازما ها به عنوان حلقه واسط بین مردم و حاکمیت هستند و مسائل و مشکلات را بیان می کنند.

فرماندار خمین تصریح کرد: توسعه همه جانبه کشور دارای سه ضلع، نظام و حاکمیت، بخش خصوصی و ضلع دیگر سازمان‌های مرم نهاد است که فعالیت این سازمان‌ها از 20 سال پیش شروع شده که این سازمان ها به نمایندگی، درخواست‌ها و نیازها و مشکلات را به مسئولین نظام انتقال می دهند.

طهرانی با تاکید بر اینکه نقش سازمان های مردم نهاد، ایجاد توسعه پایدار در کشورها است و این سازمان ها می بایست بر اساس قوانین و مقررات تدوین شده، حرکت کنند، گفت: از سوی دیگر دولت و حاکمیت این مسائل را پذیرا باشد و تمام دستگاه های اجرایی موظف هستند که سمن ها را بپذیرند و نظرات، پیشنهادات آنان را  به کار گیرند.

وی افزایش سرمایه اجتماعی را از اهداف دیگر سمن ها دانست و گفت: سمن ها در افزایش سرمایه اجتماعی بین مردم، دولت و نظام ایفای نقش دارند و با توجه به این که در حال حاضر در برخی موارد عدم اعتماد بین مردم و دولت اتفاق افتاده است، سمن ها با افزایش مشارکت اجتماعی می توانند این خلأ ها پر کنند.

طهرانی تصریح کرد: دولتی ها و مدیران موظف هستند با رعایت سه اصل، غیردولتی، غیر انتفاعی و غیرسیاسی بودن سازمان‌های مردم نهاد، از سمن ها حمایت مادی و معنوی کنند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به نبود مکان مستقل و مناسب به منظور فعالیت سمن ها، در این راستا همکاری لازم با این سازمان ها برای تاسیس مکان مستقل و استقرار تمام سمن های فعال شهرستان در دستور کار قرار خواهد گرفت. با داشتن مکان، سمن ها می توانند با برگزاری جلسات هم اندیشی با یکدیگر ارتباط و تعامل بیشتر داشته و با افزایش تعداد اعضاء، سمن ها را توانمند کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات