نماینده عالی قوه قضاییه در استان یزد گفت: دشمنان در این برهه حساس و تاریخی با تمام توان به میدان آمده اند تا با برهم زدن امنیت حاکم بر کشور، مقاصد شوم خود را تحقق بخشند.
کد خبر: ۹۰۳۲۶۲۲
|
۱۴ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد، محمدرضا حبیبی در آیین تودیع و معارفه رؤسای سابق و جدید دادگستری شهرستان مهریز، افزود: امنیت، بستر و مبنای هرگونه پیشرفت و توسعه است و این چیزی است که دشمن تاب دیدن آن را ندارد و تمام تلاش خود را می‌کند تا به طُرق مختلف به آن خدشه وارد کند و در هرج و مرج ناشی از ناامنی اهداف خود را در این کشور منصه ظهور برساند.

وی به تمام تلاش دولت آمریکا از خروج از برجام، تهدید به تشدید تحریم ها، بحران آفرینی در موضوع ارز و حمایت و به میدان فرستادن گروهک منحوس و سفاک منافقین اشاره کرد و اظهار داشت: تلاش دشمنان، ایجاد مشکلات زیاد بر کشور، ایجاد نارضایتی در مردم و مدیریت این بحران‌ها به سمت اغتشاشات و موج سواری از این حرکت هاست که البته عمده آن‌ها صرفاً جنبه روانی دارد و در آینده نتیجه‌ای جز روسیاهی و رسوایی برای آنان نخواهد داشت.

این مقام قضایی بحث اعتراض‌های صنفی و ضرورت توجه به مشکلات و دغدغه‌های مردم را جدای از اغتشاش و تخریب دانست و گفت: رسالت ما رسیدگی به مشکلات مردم، صنوف، اقشار ضعیف و کارگری است، اما اینکه برخی اعتراضات، محملی برای اغتشاش و نفوذ و سوء استفاده دشمنان قرار می‌گیرد، جای هیچ گونه تسامحی ندارد و با اینگونه حرکات طبق موازین قانونی برخورد قاطع صورت خواهد گرفت.

وی هوشیاری در برابر توطئه‌های دشمنان را از سوی آحاد مردم و به ویژه مسئولان خواستار شد و بیان داشت: نباید فریب صحنه گردانی دشمنان و شعار‌های فریبنده را خورد که این موضوع نیازمند تبیین و تشریح مسائل مختلف حال حاضر جهان و تبیین تاریخ سراسر پر فرازو نشیب این سرزمین برای مردم و به خصوص جوانان و نسل و سوم و چهارم انقلاب دارد که باید از طریق دانشگاه ها، مدارس، حوزه‌ها و مراکز فرهنگی و آموزشی به جِد دنبال شود.

رئیس کل دادگستری استان یزد، خدمت خالصانه و جهادگونه به مردم را رسالت امروز مسئولان ذکر کرد و گفت: کار برای مردم و خدمت به آحاد جامعه نباید در گرو ساعت اداری، میزان حقوق و دریافت اضافه کار باشد بلکه باید به گونه‌ای باشد که مردم احساس کنند مسئول، خادم ملت است.

وی بر پیش بینی و پیشگیری از مشکلات در استان تأکید کرد و ابراز داشت: بحث پیشگیری تنها برای مسئله درمان و یا در موضوع پیشگیری از وقوع جرم کاربرد ندارد بلکه هنر مدیریت باید این باشد که در یک بستر تعامل، همراهی و همفکری از قبل تمام نقاطی را که شاید بستر مشکل قرار گیرد را شناسایی و برای حل مشکلات آن برنامه تدوین کرد.

حبیبی تصریح کرد: نباید فرصت موج سواری را برای دشمن و افراد نفوذی و سوء استفاده برخی از فریب خوردگان فراهم کرد و به جای برخورد انفعالی باید با درایت و همدلی و هم فکری در جهت پیش بینی و پیشگیری در همه زمینه‌ها اقدام کرد.

وی بزرگترین و مهمترین پشتوانه نظام را اعتماد مردم اعلام کرد و افزود: باید تمام تلاش خود را برای رفع مشکلات مردم انجام داد و اگر هم جایی مشکلی وجود داشت صادقانه با مردم درمیان گذاشت تا مردم هم در رفع مشکلات همراه و همسو با مسئولان گام بردارند.

رئیس کل دادگستری استان یزد، مدیریت زمان جنگ تحمیلی و مشکلات معیشتی و اقتصادی سال‌های ابتدایی پس از انقلاب را یادآور شد و گفت: مردم با وجود مشکلات زیاد، خود را ملزم به کمک به جبهه‌ها می‌دانستند و صادقانه در کنار هم بودند و الان نیز اگر مسئولان جهاد گونه کار کنند و صادقانه در کنار مردم باشند مردم هم در در کنار نظام در عبور از بحران‌ها خواهند ایستاد ضمن اینکه وضعیت کنونی کشور و پیشرفت‌هایی که در ابعاد مختلف حاصل شده، نهال نوپای نظام در ابتدای پیروزی را به درختی ریشه دار و تنومند مبدل ساخته است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به مسئله قاچاق انسان و برخی مشکلات مبتلابه شهرستان مهریز اشاره کرد و بیان داشت: باید قوانین و برخورد‌های قاطعانه دستگاه قضایی با مجرمین به شکل صحیح، اطلاع رسانی شود تا اثر گذار در عدم تکرار جرم باشد.

این مقام قضایی خاطرنشان کرد: جابجایی غیر قانونی اتباع بیگانه در واقع کمک به فرد مجرم در جهت فرار از مجازات محسوب می‌گردد چراکه فردی که بدون مجوز وارد کشور شده است مجرم شناخته می‌شود و باید مجازات گردد و در این راستا هر فرد که اقدام به جابجایی و کمک به آنان کند به مجازات قانونی این اقدام مجرمانه محکوم می‌گردد و خودروی آنان نیز توقیف می‌گردد.

در پایان این مراسم ضمن تقدیر از تلاش‌های رسول دمیری، مرتضی حدادزاده به عنوان رئیس جدید دادگستری شهرستان مهریز معرفی شد.
ارسال نظرات