خبرهای داغ:
استاندار قزوین گفت:تنوع تولید با 1300 محصول در قزوین حضور سرمایه گذاران و هیات های تجاری را در قزوین توجیه می کند.
کد خبر: ۹۰۳۲۶۷۴
|
۱۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۹

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، عبدالمحمد زاهدی استاندار قزوین اظهار کرد: تنوع تولید با 1300 محصول در قزوین حضور سرمایه گذاران و هیات های تجاری را در قزوین توجیه می کند.
عبدالمحمد زاهدی در کارگروه صادرات غیر نفتی در نشست با هیات تجاری سلیمانیه عراق گفت: تفاوت عمده قزوین با سایر استان ها داشتن زمینه ها و ظرفیت های مختلف اقتصادی است که آن را به یکی از مراکز صنعتی کشور با تنوع محصولات صنعتی و تولیدی تبدیل کرده است.
وی گفت: محصولات برخی از برندهای مشهور دنیا در قزوین تولید و عرضه می شود و می توان گفت قزوین علاوه بر ظرفیت صنعتی یکی از مراکز مهم کشاورزی ایران است.
استاندار افزود:قزوین یک درصد مساحت کشور را دارد ولی پنج درصد محصولات کشاورزی ایران را تولید می کند و دشت قزوین یکی از دشت های مهم کشاورزی کشور است که از گذشته های دور برنامه های وسیعی برای توسعه آن طراحی شده است.
زاهدی ادامه داد: قزوین سابقه چندهزار ساله تمدن فرهنگی دارد و در زمان صفویه پایتخت ایران بوده است.
وی ادامه داد: با توجه به این ظرفیت ها امیدواریم مذاکرات لازم برای انعقاد تفاهم نامه های اقتصادی و تجاری در زمینه های کشاورزی و صنعتی صورت گیرد و از ظرفیت های هر دو استان بهره برداری بیشتری شود.
وی گفت:حتما مسئولان اتاق بازرگانی قزوین و سلیمانیه فردی را برای ارتباط مستمر مشخص کرده تا تفاهم نامه های منعقد شده توسط فرد رابط مورد پیگیری قرار گیرد.
استاندار افزود: فعالان تجاری استان درخواست دارند که یک مرکز تجاری و صنعتی را برای عرضه محصولات و تسریع در پیگیری تفاهم نامه ها داشته باشند که امیدواریم یک نمایشگاه را برای عرضه محصولات در این استان برگزار کنند.
وی گفت: سرمایه گذاران و بازرگانان درصورت برگزاری این نمایشگاه ها با توانمندی های یکدیگر آشنا شده و زمینه توسعه روابط بیشتر فراهم می شود.
استاندار گفت: برای کار،صادرات و سرمایه گذاری مشترک مشکلاتی ممکن است به وجود آید که در صورت همکاری هر دو طرف قابل رفع هستند.
این مسئول گفت: مشکل صرافی ها و مشکلات دیگر که اتاق بازرگانی ایران و عراق گزارش دادند را از مسئولان مربوطه پیگیری خواهیم کرد و برای رفع آنها اقدام می کنیم.
استاندار در بخش دیگری از سخنان خود افزود:سالهای زیادی در کشور عراق حضور داشته ام و مهربانتر از کردها ندیده ام چون ریشه و منافع مشترکی را با ایران از دیرباز داشته اند.
زاهدی گفت:کردها در طول دوران حاکمیت صدام برای برگزاری جشن های نوروز شهید هم داده اند و همانطور که ایران در سالهای دفاع مقدس از جنایات صدام آسیب دید این عزیزان نیز شهدای بسیاری را در دوراه حاکمیت رژیم بعثی تقدیم کردند و گورهای دسته جمعی و نسل کشی نسبت به کردها بسیار دردآورد بود.
وی افزود:به همه شهدای اقلیم کردستان و جمهوری اسلامی ادای احترام می کنیم و مقام آنها را ارج می نهیم.
رایزن ایران در سلیمانیه عراق نیز در این جلسه گفت:ارتباطات تجاری و تبادل های اقتصادی خوبی میان ایران و عراق برقرارشده ولی هنوز به سطح مطلوب نرسیده است.
انور حبیب زاده افزود: امروز یک جهش خوب برای صادرات به عراق برداشته ایم و با عنایت به اینکه این تبادل های جاری ما با ظرفیت جمهوری اسلامی به سطح مورد نظر نرسیده است و امیدواریم این تبادل ها ادامه داشته باشد.
1010/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها