عضو کمیسیون انرژی مجلس :

فروش مخفیانه نفت توسط برخی افراد و شرکت ها/ وزارت نفت و بورس هرچه سریعتر برای راه اندازی بورس نفت اقدام کنند

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: بورس نفت می تواند تا حدودی به شفاف سازی کمک کند و البته باید با ساز و کار خاصی این اتفاق بیفتند مثلاً افراد تا به صورت نقدی پول خود را به دلار واریز نکنند نفتی را دریافت نمی کنند.
کد خبر: ۹۰۳۲۷۲۹
|
۱۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۵
 
 

 

به گزارش خبرگزاری بسیج، حسین امیری خامکانی، در خصوص طرح جدید جهانگیری مبنی بر ارائه نفت در بورس و فروش آن به بخش خصوصی اظهار داشت: بورس انرژی مدت هاست در کشور راه افتاده و همانطور که در بخش‌های مختلف مانند برق و گاز فعال بوده است در حال حاضر هم باید در بخش نفت به راه بیفتد.

وی با بیان اینکه ما باید زودتر به سمت بورس می رفتیم عنوان کرد: در حال حاضر نفت توسط برخی شرکت ها و افراد به صورت مخفیانه به فروش می رسد اما محموله های کوچک را می توان به مشتریان خرد داد تا تجربه تحریم های قبلی برای کشور به وجود نیاید و کشور متضرر نشود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس ضمن اشاره به اختلاس هایی مانند بابک زنجانی که نفت را فروخته اما پول آن را پس نداده اند گفت: این روش می تواند تا حدودی به شفاف سازی کمک کند و البته باید با ساز و کار خاصی این اتفاق بیفتند مثلاً افراد تا به صورت نقدی پول خود را به دلار واریز نکنند نفتی را دریافت نمی کنند.

امیری همچنین گفت: باید از سیاست‌های تشویقی استفاده شود و یکی از دغدغه های اصلی ما این است که با فروش نفت به بخش خصوصی مشتری‌های خود را از دست بدهیم و آنها همان نفت را از بخش خصوصی تهیه کنند.  که البته این پیشنهاد حتما باید چکش‌کاری شود.

وی با تاکید بر اینکه هیچ خلا قانونی برای راه اندازی بورس نفت نداریم عنوان کرد: در حال حاضر باید برای اجرایی شدن این طرح هماهنگی های لازم میان بورس و وزارت نفت صورت بگیرد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس در پایان تصریح کرد: وزارت نفت و بورس باید هرچه سریعتر برای راه اندازی بورس نفت اقدام کنند و اگر دولت در جایی متوجه شد خلأ قانونی وجود دارد به مجلس اعلام کند. در خصوص چگونگی دور زدن تحریم‌ها در بورس هنوز به نتایجی نرسیده ایم اما آنچه که مسلم است شفافیت بورس بیشتر است و در اجرا مشخص می شود که آیا مشتریان کوچک توسط بورس نفت جذب خواهند شد یا خیر؟

منبع: دانا
ارسال نظرات
آخرین اخبار