به مناسبت روز قلم؛

معاون فرهنگی وزیر ارشاد با استاد علی نظمی در تبریز دیدار کرد

به مناسبت روز قلم معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با استاد علی نظمی شاعر پیشکسوت استان دیدار و گفت و گو کرد.
کد خبر: ۹۰۳۲۷۵۶
|
۱۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محسن جوادی در این دیدار اظهار داشت:‌ آذربایجان‌شرقی از نعمت شاعرانی نامدار و توانمند برخوردار است که می‌توان ردپای این مفاخر را در جریان ادبی ایران به‌خوبی ملاحظه کرد.

وی شعرا و ادبا را از سرمایه‌های فرهنگی و اجتماعی جامعه دانست و افزود: شعر و ادب در جوهره‌‌ی وجودی ایرانیان نهادینه شده و زبان  شعر و ادب زبانی ماندگار است و اگر بخواهیم موضوعی ماندگار شود باید با زبان هنر و ادب گفته شود زیرا بیشتر می تواند در مردم اثرگذاری داشته باشد.

جوادی با اشاره به اینکه هنرمندان سرمایه های ماندگاری هستند که وظیفه ما پاسداشت و خدمت به این سرمایه های ماندگار است، ادامه داد: تجلیل از مقام ادبی و هنری مفاخر فرهنگی، هنری و ادبی یکی از مهم‌ترین رویکردهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

علی نظمی متخلص به نظمی تبریزی،‌یکم مهر ١٣٠٦ در تبریز به دنیا آمد؛ وی از شاعران غزل‌سرای ایران است.

وی سرودن شعر را از ١٦ سالگی آغاز کرد و شاگرد ملک‌الشعرای بهار، محمدامین ادیب طوسی و عباسقلی‌خان وقایعی بوده است.

علاوه بر شعر، آثار تحقیقی ادبی نیز از وی به چاپ رسیده که از آن جمله می‌توان به تذکره‌الشعرای منظوم و منثور «دویست سخنور» و «کلشن معانی» شرح برخی ابیات مشکله فارسی، اشاره کرد.

استاد نظمی قریب به ٣٠ سال با استاد شهریار ارتباط صمیمی و نزدیک داشته است.

شورای ارزشیبای هنرمندان کشور استاد نظمی را به عنوان شاعر دوزبانه و پیشکسوت شعر و ادب ایران معرفی کرده است.

تندیس این شاعر پیشکسون به دست استاد احد حسینی ساخته شده و در یکی از  میادین شهر تبریز و در نزدیکی محل سکونت و زادگاه شاعر نصب گردیده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار