خبرهای داغ:
سخنگوی شورای اسلامی شهر قم گفت: سیاست بر این است که بوستان‌ها در کنار مساجد ایجاد شوند تا در زمینه مباحث فرهنگی با مسجد ارتباط داشته باشند و از این فضا به عنوان فضای فرهنگی استفاده شود.
کد خبر: ۹۰۳۲۸۱۰
|
۱۴ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۱
احداث بوستان‌ها در کنار مساجد پیگیری می‌شود
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، محمود مسگری با بیان اینکه در بحث بوستان‌های واقع در کمربند سبز اطراف شهر همکاری بین دستگاهی ضروری است اظهار کرد: کمربند سبز اطراف شهر اولویت نخستین است که مشارکت دستگاه‌های متولی زمین مانند منابع طبیعی و مسکن و شهرسازی می‌تواند مؤثر باشد.

وی خاطرنشان کرد: بحث استانداردسازی بوستان‌های موجود از دیگر موارد است تا وضعیت موجود بوستان‌ها از نظر نوع کشت، درختان و فضا‌های بازی بهینه شود.

سخنگوی شورای اسلامی شهر قم با اشاره به پیگیری احداث بوستان‌ها در بافت فرسوده و با محوریت مساجد مانند بوستان انقلاب واقع در خیابان چهارمردان گفت: بخشی از بافت‌های این منطقه تملک و تخریب شده و این بوستان در حال آماده‌سازی است تا راه‌اندازی شود.

وی عنوان کرد: بوستان‌هایی مانند بوستان علوی، جوان، غدیر و مهدی دارای کارکرد شهری هستند در حالی که بوستان‌های محلی به صورت کوچک در دسترس ساکنان قرار دارند.

مسگری یادآور شد: امنیت بوستان‌ها از دیگر مباحث است که با نیروی انتظامی جلساتی برگزار شده تا امنیت بوستان‌ها تأمین شود.

وی بحث تملک را از جمله مشکلات بزرگ عنوان کرد و افزود: در بحث بوستان‌ها قانون مربوطه برداشته شده بنابراین نمی‌توانیم از طریق اعمال فشار تملک انجام دهیم به همین دلیل تملک کار مشکلی است و از طرفی دیگر ساکنان این مناطق به محل زندگی خود علاقه دارند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر قم خاطرنشان کرد: سیاست بر این است که بوستان‌ها در کنار مساجد باشند تا در زمینه مباحث فرهنگی ارتباط با مسجد حفظ و از این فضا به عنوان فضای فرهنگی استفاده شود.

وی یادآور شد: تملک در مناطقی که اکنون فضای سبز ندارند کار مشکلی است و هزینه بالایی نیاز دارد که همکاری ساکنان در این بخش برای احداث بوستان نیاز است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها