خبرهای داغ:
فرماندار قم با اشاره این که گسترش تهاجم فرهنگی دشمن، تهدیدی جدی برای نسل جوان است گفت: اردوهای راهیان نور به عنوان یک موضوع اعتقادی و محتوایی موثرترین ابزار برای مصون نگه داشتن جامعه از برنامه های مخرب دشمن است.
کد خبر: ۹۰۳۲۸۱۸
|
۱۴ تير ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۶
راهیان نور مناسبترین ابزار مقابله با حرکت های ضد فرهنگی است
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، رضا سیار در جلسه هماهنگی ستاد راهیان نور قم در تالار امام رضا (ع) فرمانداری اظهار داشت: امروز دشمن با استفاده از فضای مجازی و راه اندازی هزاران گروه و کانال در شبکه اجتماعی و همچنین ایجاد شبکه‌های متعدد ماهواره ای، جامعه و بویژه جوانان را در معرض آسیب فرهنگی، فکری و اعتقادی قرار داده است.
وی، هدف اصلی دشمن از این اقدام‌ها را کمرنگ نمودن فرهنگ ایثار و شهادت برشمرد و با بیان این که راهیان نور فرصت مناسب و مغتنمی برای پرکردن اوقات فراغت مردم می‌باشد افزود: به طور حتم حضور افراد گوناگون در این اردو‌ها نتایجی موفقی را داشته و بازخورد فرهنگی آن نیز خوب است.
بیستم تیرماه جاری، پنج هزار تن از قم در قالب کاروان راهیان نور به مناطق عملیاتی غرب و شمال غرب کشور اعزام می‌شوند.
فرماندار قم با اشاره به سند ملی راهیان نور، گفت: با توجه به این فرصت ایجاد شده از سوی ستاد راهیان نور کشور و ابلاغ این دستورالعمل به همه استان ها، دیگر هیچ مشکل و مانع قانونی برای کمک و حمایت دستگاه‌های اجرایی از این اردو‌ها وجود ندارد و همه در این زمینه موظف بوده و برای هزینه کردن نیر مجاز هستند.
سیار افزود: سازمان مدیریت و برنامه ریزی نیز آمادگی دارد، رقمی را در موافقتنامه‌ها منظور، و برای دستگاه‌هایی که دارای بودجه ملی هستند، بودجه استانی را برای مشارکت آن‌ها در راهیان نور پیش بینی کند و شرکت‌های خدمات رسان غیر دولتی و سهامی خاص نیز با تصویب هیات مدیره می‌توانند در این خصوص کمک نمایند.
وی اضافه کرد: موضوع هزینه دستگاه برای اردو‌های یاد شده در احکام برنامه‌های پنجم و ششم توسعه کشور مورد تاکید قرار گرفته است.
وی با بیان این که سند ملی راهیان نور در قالب یک پیوست از سوی یک مرجع رسمی ابلاغ شده و در روزنامه رسمی به چاپ رسیده است، افزود: از نظر قانونی چیزی که در روزنامه رسمی چاپ شده به منزله ابلاغ آن به آحاد جامعه است و برای هر ۸۰ میلیون جمعیت کشور و حتی ایرانیانی که در خارج از کشور زندگی می‌کنند، نیز لازم الاجراست.
سند ملی راهیان نور کشور مشتمل بر ۳۲ برگ در ۷ فصل و ۹ ماده و ۳۸۷ بند در ۲۶ اسفند ۹۶ به تصویب هیات امنای بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس رسید و در سوم اردیبهشت ماه سال جاری نیز در روزنامه رسمی چاپ شد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها