خبرهای داغ:
معاون ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در مراغه:

محرومیت زدایی رسالت مهم ستاد اجرایی فرمان امام راحل است

معاون ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در آیین کلنگ زنی ساخت دو مدرسه در روستاهای مراغه توسط بنیاد برکت با اشاره به اهداف این نهاد گفت: اجرای طرح های محرومیت زدایی و ایجاد اشتغال در مناطق محروم و روستایی کشور رسالت مهم این ستاد است.
کد خبر: ۹۰۳۲۸۴۹
|
۱۵ تير ۱۳۹۷ - ۰۰:۱۵

محرومیت زدایی رسالت مهم ستاد اجرایی فرمان امام راحل است

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، سید مصطفی سیدهاشمی افزود: این ستاد براساس رهنمودهای رهبری در کنار محرومیت زدایی در زمینه اشتغال و طرح های تولیدی مبتنی بر اقتصاد مقاومتی نیز گام های موثری برداشته است.
وی ادامه داد: ایجاد و اجرای طرح های تولیدی و اشتغال زا در شهرهای جنوبی و محروم از جمله بندر جاسک، شادگان، احداث نیروگاه در آبادان، دزفول و خرمشهر بخشی از این تلاش هاست.
سیدهاشمی اضافه کرد: احداث و کمک به تکمیل بیمارستان و مراکز درمانی، ساخت بیش از یک هزار مدرسه و یک هزار مسجد در مناطق روستایی از اقدامات این ستاد در محرومیت زدایی است.
وی گفت: کمک و حمایت از زنان نابارور، کاشت حلزون شنوایی برای کودکان ناشنوا، کودکان بی سرپرست و پرداخت هزینه های تحصیلی دانش آموزان نیازمند روستایی از دیگر فعالیت های اجتماعی این ستاد در کشور است.
سیدهاشمی با اشاره به احداث دو باب مدرسه در روستاهای کرمجوان و آلماچوان توسط بنیاد برکت افزود: این مدارس به عنوان هدیه رهبری در راستای توسعه فضاهای آموزشی در مناطق روستایی احداث می شود.
وی اضافه کرد: پیش از این نیز یک هزار و 354 مدرسه در مناطق روستایی و محروم کشور توسط بنیاد برکت ساخته شده است.
نماینده مردم مراغه و عجب شیر نیز گفت: توسعه فضاها و زیرساخت های آموزشی زمینه ساز رشد و بالندگی جامعه است.
علی جلیلی افزود: کمبودهای زیرساخت های نظام آموزشی باید احصا و مرتفع شود زیرا که با رفع این مشکلات زمینه مساعد برای رشد علمی، فرهنگی و اجتماعی نسل آینده فراهم می شود.
مدیر اموزش و پرورش مراغه با اشاره به کمک های خیران مدرسه ساز گفت: در جشنواره امسال خیران مدرسه ساز استان بیش از 850 میلیارد ریال توسط خیران برای توسعه فضاهای آموزشی تعهد شده است.
جلیل اسلامی افزود: این دو مدرسه نیز توسط بنیاد برکت در مدت یک سال ساخته شده و برای تحصیل دانش آموزان این روستاها آماده خواهد شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها