مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان با اشارهممنوع بودن کشت محصولات کشاورزی آب بردر استان به خشکسالی و تنش آبی در استان گفت: بر اساس ابلاغیه وزارت نیرو به غیر از دو استان شمال کشور، کشت محصولات کشاورزی از جمله برنج و هندوانه که نیاز به مصرف بالای آب دارند،در بقیه نقاط کشور از جمله استان کهگیلویه و بویراحمد ممنوع است.
کد خبر: ۹۰۳۲۸۶۵
|
۱۵ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۹
داوودی مهرافزود: با وجود اخطار و تذکر‌ها، اما شاهد کشت برنج در برخی نقاط استان از جمله یاسوج (حدفاصل روستای مختار تا دهنو) هستیم که نیاز است دستگاه‌های متولی مانع از روند این کار شوند.
داوودی مهر از افت شدید سفره‌های آب زیرزمینی از یک تا ۱۸ متر در دشت‌های استان خبر داد و گفت:دشت امامزاده جعفر گچساران با ۱۸ و ۶ دهم متر بیشترین افت و دشت‌هایی نظیر باشت، کلاچوی دهدشت و چرام در رده‌های بعدی قرار دارند.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان وجود چاه‌های غیرمجاز و برداشت‌های بی رویه از سفره‌های زیرزمینی در کنار کاهش بارندگی‌ها را از عمده دلایل خشکسالی و بحران آب برشمرد و اضافه کرد: هزار و ۲۷۹ حلقه چاه غیرمجاز در استان وجود دارد که از این تعداد در دو سال اخیر ۲۷۰ حلقه آن با کمک دستگاه قضا مسدود،۱۳۹ حلقه آن به علت تامین آب شرب مردم در حال گرفتن مجوز و بقیه هم تا پایان برنامه ششم توسعه باید تعیین تکلیف و مسدود شوند.
داوودی تشکیل ۹ تیم گشت و بازرسی برای جلوگیری از حفر مجدد چاه و انسداد چاه‌های غیرمجاز برای مقابله با بحران آب خبر داد و افزود: نصب کنتور‌های هوشمند روی چاه‌های غیرمجاز، تعیین تکلیف و انسداد چاه‌های غیرمجاز و طرح احیاء و تعادل بخشی به سفره‌های زیرزمینی آب از دیگر اقدامات این شرکت برای عبور از بحران آب است.
ارسال نظرات