خبرهای داغ:
مراسم بزرگداشت درگذشت مادر بزرگوار شهید «حسن دباغیان» شب گذشته در مسجد گذر امام صادق(ع) در خیابان انقلاب قم برگزار شد.
کد خبر: ۹۰۳۲۸۹۶
|
۱۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، مراسم بزرگداشت هفتمین روز درگذشت بانو «سکینه معماریان» مادر بزرگوار شهید «حسن دباغیان» با حضور قشرهای مختلف مردم برگزار شد.
شهید «حسن دباغیان» فرزند مصطفی متولد 1342 در شهر قم بود؛ وی در تاریخ 26 تیرماه سال 1361 در حالی که خدمت سربازی خود را می گذراند، هنگام درگیری با غائله ضدانقلاب در شهر بوکان کردستان، بر اثر اصابت نارنجک به شهادت رسید.
در بخش هایی از وصیتنامه شهید دباغیان چنین آمده است:
پدر و مادرم.....خدمت كردن به اسلام و مسلمين و شهيد شدن در راه خدا افتخار مي باشد و همه كس به اين افتخار نائل نمى‌آيد و مي دانيد اگر من شهيد بشوم اين نتيجه پاكدامنى شما پدر و مادر عزيز ميباشد كه شايسته چنين فرزندى بوده‌ايد كه شهيد بودن نصيبش شده است و من مزد چنين پاكدامنى را به شما پدر و مادر در روز محشر (قيامت) خواهم داد چرا كه ميدانيد شهيد ميتواند هفتاد تن را شفاعت كند و من ان شاءالله در روز قيامت شفيع شما پدر و مادر باتقوا خواهم شد.
اميدوارم كه اگر من شهيد شدم شما پدر و مادر و برادران و خواهرانم هرگز از راه من دست برنداريد و همواره راه مرا كه راه انبياءاست ادامه دهيد و آرزو دارم كه اگر سعادت يارى نمود و به فيض الهى شهادت نائل آمدم شما پدر و مادر و برادر و خواهر صبور و بردبار و با شهامت باشيد و زياد ناراحت نباشيد و افتخار كنيد كه چنين فرزند و برادرى داشته‌ايد كه توانسته است در راه اسلام و خدا شهيد شود و اميدوارم بعد از شهيد شدن من شما برادران و خواهران حتما حتما تا آنجا كه ممكن است راه مرا ادامه دهيد و جاى مرا در سنگر مبارزه با كفر پركنيد. انتظار دارم برادرم مهدى هرچه بيشتر در درسش موفق تر باشد و درسش را بيشتر ادامه دهد تا بتواند فردى مفيد براى اسلام و جامعه خود باشد.
سرپرستی خبرگزاری بسیج در استان قم، این مصیبت جانکاه را به برادر بسیجی «سجاد دباغیان» فرمانده پایگاه شهید سید مصطفی خمینی(ره) حوزه شهید ورزنده تسلیت می گوید.
انتهای پیام/
ارسال نظرات
پر بیننده ها