خبرهای داغ:
حجت‌الاسلام ذوالنور:

نقدینگی در کشور کنترل نشده است/ مجلس در بعد نظارتی ضعیف عمل کرد

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: نقدینگی در کشور کنترل نشده است و این نقدینگی به سراغ هر بازاری از جمله مسکن، طلا و ارز برود، آن بازار را به هم می‌ریزد.
کد خبر: ۹۰۳۲۹۱۰
|
۱۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۸
نقدینگی در کشور کنترل نشده است/ مجلس در بعد نظارتی ضعیف عمل کرد
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام و المسلمین مجتبی ذوالنور ظهر امروز در مراسم روز صنعت و معدن در سالن همایش اتاق بازرگانی استان قم با اشاره به ضعف مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: مجلس در بعد نظارتی ضعیف عمل کرد و بازکردن ذخایر ارزی کشور برای واردات، یک اشتباه محض بود.

وی ادامه داد: نقدینگی در کشور کنترل نشده است و این نقدینگی به سراغ هر بازاری از جمله مسکن، طلا و ارز برود، آن بازار را به هم می‌ریزد، راه حل مشکل نقدینگی، بالا بردن سود بخش تولید است تا دیگر شهرک‌های صنعتی با حداقل ظرفیت کار نکنند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی افزود: راه حل کمک به بخش تولید، گرفتن جلوی واردات است، باید رفتار دولت قابل اعتماد و قابل پیش بینی باشد، آمدن وزرا به مجلس شورای اسلامی خروجی نداشت.

وی با اشاره به مشکل قاچاق کالا اظهار کرد: با وجودی ادعای مدیران دولتی مبنی بر کاهش ورود کالا‌های قاچاق، هنوز به صورت گسترده شاهد عرضه این کالا‌ها در بازار هستیم، همچنین در مقابل بخش تولید افزایش تولید را نداشته است.

وی ادامه داد: زمانی که سود بانکی و مالیات ارزش افزوده و موارد مختلف برای تولیدکنندگان بالا باشد، قطعا آن‌ها نمی‌توانند که با رقبای خارجی رقابت کنند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی افزود: امروز ریسک تخلف در کشور پایین آمده است، در حالی که باید ریسک را برای تخلف در کشورمان را بالا ببریم، امروز نیاز به عزم جدی برای مقابله با تخلفات بالا داریم.

ذوالنور در پایان با اشاره به وضعیت صنعت هسته‌ای در کشور خاطرنشان کرد: کشورمان جزو ۱۱ کشور قادر به غنی سازی اورانیوم است، با وجود این که در این حوزه در تحریم کامل بودیم.
ارسال نظرات