نماینده ولی فقیه استان البرز :

برای نجات کشور نیازمند مدیران توانمند و جهادی هستیم

امام جمعه کرج گفت : نیاز امروز کشور، جایگزین کردن مدیریتِ ناکارآمدِ پیر با مدیرانِ توانمند و جهادی است
کد خبر: ۹۰۳۲۹۵۴
|
۱۵ تير ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج ، آیت الله سید محمدمهدی حسینی همدانی در خطبه های نماز جمعه این هفته کرج، اظهار کرد: اسراف عملی فرعونی است و از طرفی تنگ نظری نیز نادرست است و باید از این دو عمل پرهیز شود.

ایجاد شکاف میان مردم و نظام هدف اصلی دشمن است

وی در ادامه با اشاره به شهادت امام صادق (ع) ، تاکید کرد: امام صادق (ع) آنقدر کمالات داشت که همگان بر علم وی اطمینان داشتند.زمانی که آن حضرت به امامت رسید ۱۵۰ سال از اسلام می گذشت و به واسطه ایشان بسیاری از غیر مسلمانان به دین اسلام روی آوردند.

خطیب جمعه کرج با اشاره به اینکه زمان امام صادق(ع) انحرافات سیاسی وجود داشت، عنوان کرد: بنی امیه در آن زمان منحرف بودند و خطر جدی در آن زمان انحراف عقیده و فکر بود که این مهم موجب شد که امام صادق (ع) نسبت به آموزش شاگردان عالم اقدام کند.

وی در بخش دیگری با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در جمع دانش آموختگان دانشگاه امام حسین (ع)، گفت: رهبر معظم انقلاب تاکیداتی مبنی بر تذکر به مسئولان و اینکه باید در حوزه اقتصادی فعال تر بود و همچنین اقدام به ترمیم مدیریت کار آمد و جایگزین کردن مدیران جوان کرد، داشتند.

نماینده ولی فقیه در استان البرز با اشاره به پالایشگاه ستاره خلیج فارس که از بزرگترین پالایشگاه های جهان به شمار می رود و با ظرفیت ۳۲۰ هزار بشکه در روز امکان تولید سوخت و گاز مایع دارد، تصریح کرد: جوانان کشور این پالایشگاه را ساخته اند و حالا اگر بخواهیم کشور را به پیشرفت برسانیم باید از نیروی جوان استفاده کنیم. و مسئولان تجم اشرافی گر را کنار بگذاریم.

وی با بیان اینکه برخی برای این سرکار آمده اند که باری ببندند، گفت: دشمنان سعی دارند کشور را تضعیف کنند و باورهای دینی مردم را با ترفند های مختلف بگیرند و در یک کلام موجب رشد بی بند و باری و بی حیایی، ترویج و کشف حجاب، فساد مالی و اداری و بی اخلاقی را به عنوان یک سیاست دنبال می کنند تا این عقبه تضعیف شود.

امام جمعه کرج با بیان اینکه استعمار و استکبار هنگامی که فهمید آنچه که می تواند جلوی او را بگیرد دین است‌، خاطرنشان کرد: از همان هنگام که دوران قاجار بود، آنها تضعیف دین را سرلوحه کار خود قرار دادند و ادامه کار را به رضاخان سپردند و این فرد شرور نیز با کشف حجاب به آنها کمک کرد.

نماینده ولی فقیه در استان البرز با اشاره به تجمع اعتراضی به رضاخان در خصوص کشف حجاب، تصریح کرد: حدود ۲ تا ۵ هزار نفر برای مقابله با کشف حجاب در مقابل مسجد گوهرشاد کشته شدند.

وی با اشاره به اینکه مواضع مخالف حجاب هنوز هم در جامعه وجود دارد، افزود: این مهم از دوران قاجار شروع شده و غربی ها میگویند هر یک نفر که حجاب را بردارد باعث افزایش امید ما به نابودی نظام اسلامی می شود.

خطیب جمعه کرج با اشاره به سند ۲۰۳۰ و سیاست هایی که برای کنترل جمعیت انجام می شود، اظهار کرد: دشمنان کنترل جمعیت را خیرخواهانه اعلام می کنند اما این سیاستی برای کاهش جمعیت کشور های تحت سلطه است تا این کشور ها نتوانند با استعمارگران به مقابله بپردازند.

وی کنترل جمعیت و تبلیغ آن در ایران را یکی از معادلات مهم دشمنان نظام اعلام کرد و گفت: چطور می شود که آنها طی اقدامی خیر خواهانه تبلیغ کاهش فرزند آوری در ایران داشته باشند و از سوی دیگر در کشور های خود به تبلیغ و اعطای مزایا برای فرزند آوری داشته باشند؟ یکی از سیاستمداران آمریکایی در پیش‌بینی های خود می گوید که احتیاجی به حمله نظامی علیه ایران نیست چراکه تا چند سال آینده این کشور فاقد نیروی جوان و حتی سرباز خواهد بود و کاهش جمعیت ایران به ضرر وی خواهد شد.

خطیب جمعه کرج با بیان اینکه کنترل جمعیت در آمریکا و فرانسه ممنوع است و در صهیونیست ها نیز این اقدام را حرام اعلام کرده اند، تصریح کرد: طبق پیش‌بینی ها تا حدود ۶۰ سال آینده جمعیت ایران حدود ۳۰ میلیون نفر خواهد شد که قسمت اعظم آن پیرمرد و پیر زن خواهند بود. باید این الگو را تغییر دهیم هرکسی که در رابطه کنترل جمعیت ترویج می کند، با دشمن است و در راستای منافع دشمنان اقدام می کند.

وی با بیان اینکه قصد دشمنان این است که حمایت و پشتیبانی مردم را از بین ببرند، خاطرنشان کرد: آنها جنگ همه جانبه اقتصادی در ایران ایجاد کردند و دلداده های داخلی نیز به آنها کمک می کنند.

وی گفت: صهیونیست ها اعلام کرده اند که اعتراضات گسترده در ایران نشان دهنده این است که فشارهایمان در حال نتیجه دادن است. آنها اعتراض به حق بازاریان را گسترده و به نفع خودشان اعلام می کنند.

به گفته وی دشمنان مردم را از فقر و نداری و گرسنگی می ترسانند و به خیال خام خود مردم ایران حاضر به فروش شرف خود خواهند بود.

امام جمعه کرج با اشاره به توییت کاخ سفید در فضای مجازی مبنی بر اینکه آمریکا و جهان صدای مردم ایران را می شنوند، عنوان کرد: اگر به فکر ملت ایران هستید و حرف او را می شنوید چرا ایران را تروریست می دانید؟ چرا اموال ایران را بلوکه کرده اید؟ چرا مستقیم و غیر مستقیم علیه ایران توطئه و جنایت می کنید؟

وی با بیان اینکه فرانسه بعد از برجام اعلام می کند که با ایران دوست است، افزود: اگر این کشور با ایران دوستی دارد، چرا از گروه های تروریستی حمایت می کند؟

 نماینده ولی فقیه در استان البرز خطاب به آمریکا گفت: اگر گوش شنوا داری، فریاد ملت ایران را بشنو که در مقابل سیاست های مکر آمیزت ندای مرگ بر تو سر می دهند.

خطیب جمعه کرج با اشاره به جنایات آمریکا طی ۴۰ سال گذشته، بیان کرد: ایجاد شکاف میان مردم، نظام و دولت  هدف اصلی دشمنان است که قطعا ملت ایران با اتحاد و همدلی بر آنها فائق می آید.

وی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به جمع آوری مبالغی در روز عید سعید فطر، تصریح کرد: حدود ۴۴ میلیون تومان فطریه، ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان فطریه سادات، بیش از ۱۰ میلیون تومان کفاره و ۵۶ هزار تومان کمک به مصلی در این روز جمع آوری شد که قسمت اعظم آن هزینه شده و بخش کوچکی مانده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار