گزارشی از مسابقات قرآن اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی؛
در حاشیه مسابقات سراسری قرآن کریم با تنی چند از قاریان مسابقات همکلام شدیم تا نظرشان را در مورد سطح کیفی مسابقات و نحوه برگزاری آن بدانیم.
کد خبر: ۹۰۳۲۹۶۴
|
۱۵ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، مریم عابدی حافظ ده جزء از قرآن کریم و شرکت‌کننده از  بناب در خصوص سطح مسابقات قرآنی در این دوره اظهار داشت: نسبت به سال گذشته سطح مسابقات تغییر محسوسی نداشته و احساس می‌کنم شرکت‌کننده‌ها هرسال تکرار می‌شوند و نفرات جدیدی اضافه نمی‌شود.

وی ادامه داد: مشکل دیگری هم که وجود دارد این است که شرکت‌کنندگان نسبت به سال قبل پیشرفتی نداشته و حافظان پنج جزء در سال گذشته امسال نیز در همان پنج جزء شرکت کرده‌اند.

این حافظ قرآنی تاکید کرد: البته ممکن است پیشرفت از نظر کیفی باشد و نه کمی، همانطور که شخصا نسبت به سال قبل از نظر کیفی پیشرفت بسیاری داشته‌ام.

وی در خصوص میزان رضایت از نحوه برگزاری مسابقات و برخورد عوامل اجرایی اذعان داشت: برخورد و رفتار عوامل بسیار خوبی و قرآنی بود و حتی سعی می‌کردند که در هنگام بروز خطا به ما آرامش دهند، تنها مشکلی که وجود داشت بحث اسکان بود که برای قاریان شهرستانی مناسب نبود.

معصومه فصاحت دیگر شرکت‌کننده از بناب با اشاره به سطح مسابقات تاکید کرد: در رشته حفظ ده جزء شرکت کرده‌ام و به نظرم سطح مسابقات در حد سال قبل بود اما از نظر کیفی شرکت‌کنندگان پیشرفت بسیار خوبی داشتند.

وی افزود: موضوع دیگری هم که وجود داشت تعداد قاریان قرآن است که نسبت به سال قبل کاهش داشته و این مساله باعث تاسف است که از چنین مسابقات خوبی که باعث ایجاد انگیزه می‌شود استقبال کمتری نسبت به سال قبل صورت گرفته است.

حافظ ده جزء از قرآن کریم درباره نحوه برگزاری مسابقات و برخورد عوامل اجرایی نیز گفت: برخورد عوامل بسیار عالی بوده و تنها مشکلی که وجود دارد موضوع خوابگاه است که برای کسانیکه از شهرستان آمده بودند و نیاز به استراحت داشتند خوابگاهی در نظر گرفته نشده بود.

وی خاطرنشان ساخت: در کنار این مسائل برخورد مناسب عوامل اجرایی و آرامشی که آن ها به قاریان منتقل می‌کردند بسیار عالی بود.

معصومه رضائی دیگر قاری شرکت کننده در این مسابقات در پاسخ به سطح کیفی مسابقات توضیح داد: نسبت به سال قبل افراد قوی‌تری در مسابقه شرکت کرده و همه افراد با آمادگی بسیار خوبی در این دوره حضور داشتند.

وی ادامه داد: اگرچه برخی‌ها اذعان دارند که سطح مسابقات از سال قبل پایین‌تر است اما به نظرم این موضوع به دلیل سطح توقع قاریان در این دوره می‌باشد؛ زیرا همه خود را برای بهترین‌ها آماده کرده‌اند و به همین دلیل فکر می‌کنم سطح مسابقات از تمام سال های گذشته بهتر است.

رضائی درباره نحوه برگزاری و برخورد عوامل مسابقات عنوان کرد: تنها مشکلی که وجود داشت این بود که به ما اعلام نکرده بودند که مفاهیم جزء ۲۸ قرآن نیز وجود دارد و ما در افتتاحیه این مساله را متوجه شدیم اما نحوه اسکان و پذیرایی بسیار عالی بود و از این بابت از همه عوامل مسابقات تشکر می‌کنم.

روز یکشنبه اختتامیه این مسابقات در دانشگاه هنر اسلامی تبریز با حضور مقامات استانی برگزار خواهد شد.

ارسال نظرات