مراسم کلنگ زنی و آغاز پروژه‌های شهرداری منطقه یک در زاهدان

مراسم کلنگ زنی و آغاز برخی از پروژه‌های شهرداری منطقه یک زاهدان با حضور اعضای شورای اسلامی شهر، شهردار زاهدان، مدیران مناطق پنجگانه و تنی چند از مسئولین شهرداری زاهدان برگزار شد.
کد خبر: ۹۰۳۳۰۳۷
|
۱۶ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۹

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان به نقل از مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری؛ در این مراسم مهندس شهنوازی، رئیس شورای اسلامی شهر زاهدان  گفت: اینگونه اقدامات که به منظور آغاز عملیات اجرایی برخی از پروژه‌ها در قالب کلنگ زنی انجام می‌شود تعهداتی را در رابطه با نحوه‌ی اجرا آنها به لحاظ کمیت، کیفیت و زمان اجرا برای مسئولین ایجاد می‌کند و ما امیدواریم مسئولین امر این موضوع را مد نظر قرار دهند و همانطوری که برای کلنگ زنی پروژه‌ها همت می‌کنند جهت و اتمام به موقع آنها در موعد مقرر به بهترین نحو نیز تلاش کافی را داشته باشند.

وی با ابراز خرسندی از توجهی که مدیران شهرداری نسبت به ارائه‌ خدمات در نقاط مختلف شهر دارند افزود: پایه و اساس تمامی برنامه‌ها و طرح‌ها جهت اجرا همان بودجه‌ای است که به تصویب شورا رسیده لذا بایستی بر اساس همین بودجه پیش بروید و کارها را اجرا کنید.

شهنوازی تصریح کرد: بهتر است هر برنامه‌ای که آغاز می‌شود طبق بودجه مصوب باشد و انتظار داریم تمامی مدیران ضمن توجه دقیق به این موضوع، همواره در صدد باشند تا پروژه‌هایی را که آغاز می‌کنند به ترتیب اولویت، آنها را به بهترین نحو و در کمترین زمان ممکن به انجام برسانند.
رئدس شورای اسلامی شهر زاهدان با تاکید بر اجرای با کیفیت امور بیان کرد: کیفیت در اجرا بسیار مهم است لذا بایستی نظارت ها طوری باشد که اجرای کارها از همان ابتدا تا انتها از کیفیت لازم برخوردار باشند به طوری که در آینده نیاز به دوباره‌کاری و صرف هزینه‌ی مجدد برای آنها به وجود نیاید.

این مسئول با مهم شمردن تنوع در ارائه‌ خدمات اظهار داشت: مدیران باید در اجرای امور در کنار کمیت و کیفیت کارها مقوله‌ تنوع در پروژه‌ها را نیز مد نظر قرار دهند که در این راستا باید نسبت به تقویت ارتباط خود با محلات مختلف و شهروندان تا آنجا که می‌توانند اقدام کنند تا از این طریق ضمن نیاز سنجی و اطلاع یافتن از درخواستهای شهروندان در محلات مختلف، این نیازها را در بودجه‌ها مد نظر قرار داده و تسریع در اجرای پروژه‌ها در عرصه‌های مختلف را انجام دهند.

وی در پایان تاکید کرد: در اجرای اینگونه مراسم بهتر است که به موضوع اطلاع‌رسانی و آگاهی رسانی شهروندان جهت حضور در این مراسم بیشتر پرداخته شود چرا که مردم حق دارند از اقداماتی که توسط دستگاه‌های مختلف انجام می‌شود اطلاع داشته باشند در واقع این امر جلب اعتماد، افزایش حس مسئولیت‌پذیری و مشارکت حداکثری آنها را به دنبال خواهد داشت.

مهندس پربار، شهردار زاهدان نیز در این مراسم ضمن بیان مطالبی پیرامون اهمیت اجرای پروژه‌های متنوع در نقاط مختلف شهر گفت: همه‌ مدیران بایستی از برنامه‌ها، طرح‌ها و امور هم اطلاع داشته باشند و با تشریک مساعی و تبادل تجربیات در راستای اجرای پروژه‌های مختلف جهت کاهش مسائل و مشکلات شهروندان اقدام کنند.

وی افزود: با توجه به حرکتی که در راستای توسعه‌ همه‌ جانبه‌ شهر توسط شهرداری زاهدان آغاز شده قطعاً آینده‌ای روشن را برای شهر در پی خواهد داشت که البته این امر منوط به اجرای پروژه‌های متعدد و متنوع در جای جای شهر می‌ باشد.

وی ادامه داد: ان‌شاءالله با همت همکارانمان در مجموعه‌ی شهرداری تعداد و تنوع خدمات را به نحو مطلوبی افزایش خواهیم داد و طبق برنامه‌ریزی های صورت گرفته در نظر داریم در تمامی عرصه‌ها با اجرای دقیق امور فنی و تخصصی طوری عمل کنیم که بیشترین گرایش و نزدیکی به استانداردهای مربوطه را داشته باشیم.

پربار اضافه کرد: خوشبختانه نتیجه‌ خدمات صادقانه‌ی همکاران ما در شهرداری زاهدان مشهود است و می‌ توان گفت این نتایج با اجرای پروژه‌های بزرگ، محله‌ای و منطقه‌ای نمود کافی را در سطح شهر دارند.

شهردار زاهدان در پایان با ابراز خرسندی از حمایتهای صورت گرفته توسط شورای اسلامی شهر اظهار امیدواری کرد که این پشتیبانی و حمایت ها بیش از گذشته شامل حال شهرداری شود.

مهندس میری شهردار منطقه یک زاهدان نیز پیرامون برنامه‌ها و پروژه‌های در دست اقدام وآماده‌ی کلنگ زنی شهرداری منطقه1 توضیحاتی ارائه کرد و گفت: کلنگ زنی امروز به عنوان یک حرکت نمادین و به نمایندگی از سایر پروژه‌های شهرداری منطقه 1 می‌باشد را به فال نیک می‌گیریم و با توجه به حمایتهایی که تا کنون از طرف شورا اسلامی شهر و شهرداری زاهدان صورت گرفته و می‌گیرد امیدواریم با سرعت بیشتری در سایر موقعیتهای منطقه یک ادامه یابد.

وی افزود: در بودجه سال جاری 53 پروژه را در دستور کار قرار دادیم که از این مقدار 40 پروژه را صرفاً عمرانی تعریف کردیم که در 3 ماهه‌ی دوم عملیات اجرایی 30 پروژه را آغاز خواهیم کرد.

میری بیان داشت: جهت گیری پروژه‌های منطقه یک به سمت محله محوری، مبلمان شهری و فضای سبز است که می‌توان به پارکهای خطی بلوار بزرگمهر و بلوار جمهوری و همچنین پروژه‌ی پیاده‌روسازی بلوار جانبازان اشاره کرد.

شهردار منطقه یک زاهدان به سایر برنامه‌های شهرداری در این منطقه‌ اشاره‌ وبیان کرد: در کنار اجرای برنامه‌های مختلفی که در دستور کار می‌باشند احداث۶ پارک محله‌ای، واگذاری و نگهداری فضای سبز تمام بلوارها و میادین به اضافه‌ی ۵ پارک بزرگ به بخش خصوصی و همچنین زیرسازی و آسفالت معابر سطح منطقه با جدیت در دستور کار می‌باشند.

این مسئول، احداث پارک محله ای حافظین به مساحت  ۱۶۵۰ متر مربع با اعتباری معادل ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال، احداث کانال هدایت آبهای سطحی لاین جنوبی بلوار دانشجو از بلوار دانشگاه تا بلوار بزرگمهر به طول ۵۵۰ متر و اعتباری معادل۸۵۰ میلیون ریال، پروژه هدایت آبهای سطحی بلوار معلم از میدان آیت الله عبادی تا معلم۸ به طول  ۱۱۰۰ متر و اعتباری معادل ۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال، پروژه تخریب، بهسازی و تعریض خیابان دانش از بلوار جمهوری تا بلوار دانشجو به طول ۶۴۰ متر و اعتباری معادل ۳ میلیارد ریال، پروژه‌ی پیاده‌ روسازی بلوار جانبازان از خیابان ۲۰متری قائم تا بلوار بهداشت به مساحت ۴۰۰۰مترمربع و اعتباری معادل ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال، زیرسازی و آسفالت معابر سطح منطقه، تخریب و احداث پشت برق در خیابان دانش، احداث پارک محله ای بین پرستار۵و۷ به مساحت۱۲۰۰مترمربع، بهسازی و بازسازی ۴ پارک محله ای ( دانشگاه۲۳، معلم۲۴، همسرم از و بزرگمهر۵) شامل اجرای کفپوش،تعویض جداول و نصب تجهیزات پارکی و تاسیسات روشنایی را برخی از پروژه های شهرداری منطقه۱ که در دست اقدام و یا آماده کلنگ زنی هستند برشمرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار