در نشست رؤسا آموزش و پرورش شرق استان در شاهرود، با توجه به احداث و راه اندازی موزه فرهنگ استان، کتاب تاریخچه آموزش و پرورش استان به تفکیک شهرستان‌ها و مناطق شرق استان مورد بررسی قرار گرفت.
کد خبر: ۹۰۳۳۰۶۹
|
۱۶ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، نشست رؤسای مناطق و شهرستان‌های شرق استان (میامی، شاهرود، بیارجمند و بسطام) در محل مدیریت آموزش و پرورش شاهرود با حضور عاشوری رئیس گروه تحقیق و پژوهش آموزش و پرورش استان و شاه حسینی ناظر و راهنمای استانی تدوین کتاب تاریخچه آموزش و پرورش استان سمنان، برگزار شد.
شاه حسینی خردادماه ۱۳۹۶ را اولین گام برای تأسیس، مکان یابی و جمع آوری مستندات مورد نیاز برای موزه فرهنگ استان عنوان کرد و افزود: بر این اساس تمامی مناطق و شهرستان‌ها به صورت جداگانه تاریخچه خود را تدوین می‌نمایند و در نهایت یک مجلد به عنوان سیمای کلی آموزش و پرورش استان از خلاصه این یازده کتاب تهیه خواهد شد.
وی گفت: سرفصل کتاب‌ها مشخص شده است و هر منطقه و شهرستان مؤلفی را برای تدوین این کتاب تعیین و براساس نگارش و انشاء نویسنده کتاب را تکمیل خواهند نمود.
شاه حسینی ابراز امیدواری کرد با همدلی، عشق و ایمان به تدوین این کتاب، نگارش کتاب تاریخچه آموزش و پرورش استان به صورتی شایسته تدوین یابد.
در این جلسه اهم مشکلاتی که از سوی مؤلفین و رؤسای مناطق شامل، عدم اعتبار کافی برای چاپ کتاب و حق التحریر مؤلف، عدم همکاری منابع (مدیران مدارس و ...) با مؤلفین کتاب، ارائه آمار و اطلاعات نادرست از سوی مدارس، تعطیلی، تغییر و ادغام یا دو نوبته شدن مدارس که مانع شفافیت و اصالت تاریخچه می‌شود و هم چنین پراکندگی جغرافیایی و بُعدِ مسافت مدارس روستایی بیان شد.
هدف از این نشست ارائه مستنداتی در قالب کتاب از پیشینه تأسیس و تاریخچه مدارس و شرح حال بزرگان آموزش و پرورش استان به تفکیک شهرستان‌ها و مناطق جهت نگهداری در موزه فرهنگ استان بود.
گفتنی است: ایده موزه (فرهنگ) استان از موزه فرهنگ قزوین گرفته شده است و هدف آن شناساندن تاریخچه آموزش و پرورش به عموم مردم می‌باشد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها