فرمانده سپاه ثارالله خاطر نشان کرد :وظیفه ما این است که باید همواره استقامت و ایستادگی خود را در مقابله با طرح‌ها و توطئه‌های آمریکا داشته باشیم و مردم را در برابر این طرح‌ها آگاه کنیم و رمز مقابله با آمریکا، ایستادگی، مقاومت و به‌کار‌گیری تدابیر رهبر معظم انقلاب است و مسئولان باید رهنمودهای رهبری در این حوزه را با جدیت اجرایی کنند.
کد خبر: ۹۰۳۳۰۸۹
|
۱۶ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۴

به گزارش خبرگزاری بسیج در کرمان، هفته دوم تیرماه در تقویم کشورمان به عنوان هفته حقوق بشر آمریکایی نامگذاری شده است و وجه تسمیه آن هم قرارگرفتن سالروز فاجعه حمله شیمیایی سردشت در سال 66، انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی در سال 60 و حمله ناو دریایی آمریکا به هواپیمای مسافربری کشورمان در این بازه یک هفته‌ای است.

به این بهانه گفت‌وگویی داشتیم با سردار غلامعلی ابوحمزه فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان که مشروح آن را در زیر می‌خوانید.

سردار ابوحمزه در خصوص حقوق بشر از نوع آمریکایی و غیر آمریکایی  گفت : دو نگاه نسبت به مسئله حقوق بشر وجود دارد نگاه غربی و نگاه اسلامی. از دیدگاه فرهنگ اسلامی همه واژه‌هایی که در جهت رشد و تعالی انسان‌ها در جوامع مختلف وجود دارد مقدسند اما برداشتی که در فرهنگ غرب به ویژه آمریکا از حقوق بشر مطرح می‌کنند سوءبرداشت و چیزی خلاف شعارهایی است که بیان می‌کنند.

فرمانده سپاه ثارالله افزود : آمریکا و غرب در مسئله حقوق بشر به دنبال قدرت، ثروت و لذت هستند و به نوعی از این مفاهیم ارزشمند به دنبال سوءاستفاده هستند و تلاش می‌کنند تا از این راه به اهداف خود در بازدهای زمانی مختلف کوتاه مدت، میان‌مدت و بلند مدت برسند و نکته اساسی در این است که محتوا و ماهیت این موضوعات توسط اقشار مختلف ما در جامعه به ویژه توسط نخبگان مورد بحث و بررسی قرار بگیرد تا بتوانند قدرت تشخیص درستی از فرهنگ، افکار و اندیشه‌های غربی و اسلامی در این موضوع داشته باشند.

ابوحمزه ادامه داد : استراتژی و اهدافی که آمریکائی‌ها در مقابل ایران اسلامی دارند در سه موضوع و هدف کلی قابل مشاهده است.

وی تصریح کرد : آمریکا در برابر ایران در گام نخست و در کوتاه مدت به دنبال ایجاد آشوب و بحران در داخل کشور است در میان مدت ایجاد فشارهای اقتصادی و معیشتی در جامعه را دنبال می‌کند و در بلند مدت به‌دنبال تغییر رفتار و تغییر نظام جمهوری اسلامی است و چیزی که امروز مسئولان آمریکایی و برخی کشورهای غربی تحت عنوان حقوق بشر مطرح می‌کنند برگرفته از این سه هدف است و صرفا برای رسیدن به اهداف خود از این واژه‌ها استفاده می‌کنند.

سردار ابوحمزه افزود : تبیین اهداف آمریکا از حضور در منطقه خاورمیانه برای مردم اهمیت ویژه‌ای دارد. آمریکا از یک طرف به‌دنبال تسلط بر منابع نفتی و گازی در منطقه خاورمیانه است و از سوی دیگر هدف آمریکا برای حضور در منطقه غرب آسیا دفاع و حمایت از دولت‌های مرتجع وابسته به خود از جمله عربستان سعودی و امارات است.

وی گفت : هدف سوم آمریکائی‌ها به رسمیت شناخته شدن رژیم غاصب و جعلی اسرائیل است و تلاش می‌کنند تا یک رابطه تنگاتنگ بین دولت‌های منطقه با رژیم غاصب صهیونیست ایجاد کند و از طرف دیگر مقابله تمام عیار با نهضت‌های آزادی‌بخش در لبنان، سوریه، فلسطین، عراق، بحرین و شمال آفریقا از دیگر اهداف آمریکا برای حضور در منطقه خاورمیانه است.

این مقام مسئول اظهار داشت : نکته‌ای که از همه مهتر است و از اهداف بزرگ آمریکا در منطقه است این است که آمریکا برای مقابله با جمهوری اسلامی ایران در منطقه حضور دارد و دلیل آن هم این مسئله است آمریکا ایران را منشاء و محور حمایت و ایجاد تمام تحولات در منطقه و خودباوری در بین ملت مسلمان می‌داند و فلسفه تشکیل داعش و حمایت از گروه‌های تکفیری و تروریستی در منطقه هم مقابله با جمهوری اسلامی ایران و جریان‌های انقلابی در منطقه است تا بتوانند به اهداف شوم خود در تقابل با اسلام ناب و تفکر ناب اسلامی در دراز مدت برسند.

وی  ماهیت و محتوای اصلی آمریکا  را همان تعبیر "آمریکا شیطان بزرگ"  دانست و افزود : حضرت امام خمینی(ره) و "طاغوت اکبر" مقام معظم رهبری است و از چنین نظام و حکومتی چیزی جزء استبداد و استعمار دیگر ملت‌ها نمی‌توان انتظار داشت و آمریکا در برهه‌های مختلف نشان داده که اصلا قائل بر قوانین بین‌المللی نیست و از همه حربه‌ها برای رسیدن به اهداف شوم خود استفاده می‌کند.

سردار ابوحمزه گفت : در حال حاضر در بسیاری از کشورهای اروپایی زندان‌های مخفی دارند که افرادی که با سیاست‌های آمریکا و صهیونیسم مخالف هستند در این زندان‌ها مجازات می‌شوند بسیاری از مسئولین کشورهای اروپایی با آمریکا هم‌پیمان هستند و بحث حقوق بشری که آمریکا در دنیا مطرح می‌کند فقط لق‌لقه زبان است و در حرف گفته می‌شود و در عمل هیچ چیزی نیست.

فرمانده سپاه ثارالله تصریح کرد : در داخل آمریکا فقط برای رسیدن به منافع یک جمعیت کوچک کار می‌شود و در این کشور بیش از 40 میلیون نفر زیر خط فقر هستند و کشوری که ادعای پیاده‌سازی حقوق بشر در دنیا را دارد چگونه در کشور خود موفق نیست و فساد و بی‌بندو باری و فحشاء در آمریکا بیداد می‌کند و آمریکائی‌ها فقط استفاده ابزاری از واژه‌هایی مثل حقوق بشر دارند تا به اهداف خود برسد و افکار عمومی داخل کشور خود و مردم دنیا را فریب دهند.

وی اظهار داشت : آمریکا تلاش می‌کند تا منافقان را از لیست سیاه سازمان‌های تروریستی خارج کند و سپاه پاسداران را در لیست تروریست در سطح دنیا قرار دهد و طبیعی است که دولت‌های مرتجعی که وابسته به آمریکا هستند یا رژیم‌های غاصبی که حافظ منافع آمریکا هستند حمایت کنند و باید در کشور ما ابعاد مختلف دشمنی آمریکا برای مردم تبیین شود و تمام تحرکات فکری و عملکرد دولت آمریکا در دویست سال گذشته برای مردم روشن شود.

سردار ابوحمزه گفت : خیلی از افراد جامعه ما هنوز با تمام خیانت‌ها و جنایت‌هایی که آمریکا در سراسر دنیا انجام داده آشنا نیستند و می‌خواهند عملکرد آمریکا را با برخی کشورهای دیگر همپوشانی کنند و وظیفه نخبگان و فعالان فرهنگی و حقوقی جامعه است و باید روشنگری کنند تا مردم و نسل جوان ما با اهداف آمریکا آشنا شوند.

وی افزود: آمریکا دشمن شماره یک جمهوری اسلامی ایران است و خواص جامعه باید بدانند و در سخنرانی‌های خود اینگونه مطرح نکنند که اگر ما با آمریکا رابطه داشته باشیم مشکلات اقتصادی حل خواهد شد و اگر این چنین است چرا بسیاری از کشورهای منطقه که با آمریکا رابطه دارند این همه مشکلات در زمینه‌های مختلف اقتصادی و امنیتی و فرهنگی دارند.

فرمانده سپاه ثارالله خاطر نشان کرد :وظیفه ما این است که باید همواره استقامت و ایستادگی خود را در مقابله با طرح‌ها و توطئه‌های آمریکا داشته باشیم و مردم را در برابر این طرح‌ها آگاه کنیم و رمز مقابله با آمریکا، ایستادگی، مقاومت و به‌کار‌گیری تدابیر رهبر معظم انقلاب است و مسئولان باید رهنمودهای رهبری در این حوزه را با جدیت اجرایی کنند.

 

 

 

 

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

ارسال نظرات