سید ساجد یعقوبی
مسئول قرارگاه راهیان نور دانشجویی استان اردبیل،
مسئول قرارگاه راهیان نور دانشجویی استان اردبیل گفت: امروز اقتصاد و مبادلات اقتصادی بعنوان مهمترین معیار سنجش قدرت و امنیت هر کشوری شناخته می شود.
کد خبر: ۹۰۳۳۰۹۰
|
۱۶ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، عزیز حبیبی رئیس دانشگاه محقق اردبیلی در مراسم بدرقه دانشجویان به اردوی راهیان نور غرب کشور در استان کردستان به تبیین معیارهای قدرت و امنیت کشور پرداخت و گفت: امروز اقتصاد و مبادلات اقتصادی بعنوان مهمترین معیار سنجش قدرت و امنیت هر کشوری شناخته می شود.

مسئول قرارگاه راهیان نور دانشجویی استان اردبیل در ادامه سخنان خود با بیان اینکه در برخی کشورها جنگ الکترونیک،نیروی هوایی قدرتمند و حتی جنگ افزار ها بعنوان معیار سنجش قدرت و امنیت شناخته می شود، تصریح کرد:در ایران اسلامی مهمترین پارامتر قدرت، فرهنگ ایثار و شهادت است بطوریکه همین عامل باعث شده تا قوی ترین کشورهای جهان نیز در برابر ملت بزرگ ایران، سر تعظیم فرود اورند.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی از شهدا به عنوان بانیان این فرهنگ غنی و تأثیرگذار نام برد و گفت: این شهدا بودند که با نقش آفرینی خود در دوران 8 سال دفاع مقدس و جانفشانی در راه اعتلای اسلام در جهان، توانستند این فرهنگ گرانقدر را برای ما به ارمغان بیاورند.

وی از دانشجویان خواست تا قدم گذاشتن در راه شهدا و با جهاد علمی و فرهنگی بتوانند علاوه بر حفظ این میراث مهم، در اعتلای کشور نیز بکوشند.

حبیبی در ادامه سخنان خود به تلاش های دشمنان اسلام و انقلاب جهت از بین بردن این فرهنگ در نزد نسل جوان اشاره کرد و گفت: دشمنان ایران اسلامی امروز در تلاش هستند تا با ارزش هایی که باعث تقویت این فرهنگ در نسل جوان می شود، مقابله کنند.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی گفت: دانشجویان ، امروز وظیفه دارند با تلاش و کوشش و جهاد علمی برگرفته از فرهنگ ایثار و شهادت به مقابله با توطئه های دشمنان برخیزند تا در کنار یادگیری فناوری های نوین در مباحث فرهنگی و جنگ اقتصادی که گریبانگیر کشور است موفق و سربلند بیرون بیایند.

مسئول قرارگاه راهیان نور دانشجویی استان اردبیل از کاهش مصرف بعنوان یکی از راهکارهای مقابله با جنگ اقتصادی نام برد و گفت: دانشجویان می توانند با افزایش اثربخشی برنامه های خود و انجام پژوهش های لازم در راستای حل مشکلات مردم گام بردارند تا زمینه های پیشرفت و تعالی کشور بیش از پیش فراهم شود.

ارسال نظرات