خبرهای داغ:
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه:

رسالت اهل قلم بیان واقعیات است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه رسالت اهل قلم را بیان واقعیات دانست و گفت: مردم از آثار خوب و باکیفیت استقبال می‌کنند.
کد خبر: ۹۰۳۳۰۹۱
|
۱۶ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، حجت‌الاسلام رحیم جعفری  اظهار داشت: کار اهالی قلم یک کار دلی است و دغدغه‌های روحی و ذهنی که دارند و واقعیت‌های جامعه را به داستان، شعر و هر کار دیگری که جنبه علمی داشته باشد تبدیل می‌کنند.

وی افزود: به همین دلیل که کار آنها یک کار علمی است و تاثیرات خود را بر جامعه خواهد دارد قاعدتا باید همواره حال خوبی داشته باشند و تحت تاثیر شرایط خاص اجتماعی، فرهنگی و سیاسی قرار نگیرند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه بیان داشت: به هر حال در هر حاکمیت و تشکیلات سیاسی باید حمایت‌هایی در این عرصه صورت بگیرد و بهترین حمایت و نکته ای که در مورد اصحاب قلم هست این است که باید برای آنها احترام قائل شویم.

حجت‌الاسلام جعفری با بیان اینکه کار این اهالی قلم قیمتی ندارد تا توجهات مالی را مدنظر قرار داد، گفت: حوزه فرهنگ یک حوزه مردمی است نه حاکمیتی وقتی تولیدات آنها خوب و باکیفیت باشد خودبه خود مردم هم از این تولیدات استفاده و استقبال خواهند کرد.

وی بیان داشت: اما صرف نظر از این موضوع هر حاکمیت و نظامی سعی می‌کند بر اساس سیاست‌ها و برنامه‌ریزی‌هایی که در تدوین ضوابط خودش دارد حمایت‌هایی از این قشر داشته باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه ادامه داد: دولت سعی می‌کند از طریق چاپ آثار اصحاب قلم چه بعد از چاپ و چه در زمان چاپ با حمایت از ناشرین و تجلیلی از مفاخر و مشاهیر حمایت های خودش را انجام دهد.

حجت‌الاسلام جعفری پیام نامگذاری روزی به نام قلم را تجلیل و احترام به اهالی قلم دانست و افزود: این روز برای این است که اگر در طول سال از این قشر غفلت می‌شود حداقل در یک روز خاص فضایی برای توجه به این افراد ایجاد شود.

وی تصریح کرد: امیدواریم همچنان تلاش‌های خستگی‌ناپذیر این قشر ادامه یابد و تکلیف و دین خود را نسبت به مردم به بهترین نحو ادا کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه رسالت اهل قلم را بیان واقعیت‌های تاثیرگذار در سرنوشت انسان بر تعالی، رشد و سعادت آنها عنوان کرد و گفت: اهالی قلم باید این واقعیت‌ها را در چارچوب فکری خود تولید و در اختیار مردم بگذارند.

حجت‌الاسلام جعفری افزود: خمیرمایه تولیدات اهالی قلم همان تفکر، اندیشه، شناخت و معرفت خودشان است و مخاطب آنها هم مردم هستند و می‌توانند با درک واقعیات جامعه افکار و اندیشه‌های خود را به عنوان مبانی رسالتی خود انجام دهند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار