مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: در روزهای آینده نمایشگاه جاذبه های تاریخی اردبیل در مجموعه جهانی شیخ صفی الدین دایر می شود.
کد خبر: ۹۰۳۳۰۹۳
|
۱۶ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۲

نمایشگاه جاذبه های تاریخی اردبیل در مجموعه جهانی شیخ صفی دایر می شود

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، نادر فلاحی  در بازدید از مجموعه جهانی شیخ صفی الدین اردبیلی تصریح کرد: این نمایشگاه در محل نگارخانه خطایی واقع در مجموعه جهانی شیخ صفی الدین دایر می شود.

او افزود: این نمایشگاه در قالب عکس و پوستر فرصتی جهت معرفی جاذبه های استان در سه حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان به ضرورت اطلاع رسانی گسترده از جاذبه های استان اشاره کرد و خواستار برپایی نمایشگاه های دائمی عکس و پوستر در محل نگارخانه خطایی شد.

فلاحی با بیان اینکه گردشگری با اطلاع رسانی زنده است، ادامه داد: با کمک اطلاع رسانی گسترده می توان فولکلور، سنت ها و آداب و رسوم و میراث فرهنگی را نیز به نسل آینده و حتی فرهنگ های دیگر انتقال داد.

او با تاکید به اهمیت مشارکت فعالان صنایع دستی و گردشگری استان در معرفی جاذبه ها اضافه کرد: به ویژه اصنافی که در ارتباط مستقیم با مسافران و گردشگران هستند، نقش کلیدی ایفا می کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان به ضرورت آموزش چهره به چهره اصناف اشاره و تاکید کرد: این مهم به ویژه در شهرهایی از جمله سرعین که حضور و سفر گردشگران به مراتب بیشتر است به زودی عملیاتی می شود.

ارسال نظرات