خبرهای داغ:
آیین گرامی داشت یاد و خاطره شهید حسن مشکینی و 750 شهید گیلانغرب به همت خانواده شهید مشکینی و حوزه بسیج شهید چمران در گیلان غرب با حضور مردم و مسئولان برگزار شد.
کد خبر: ۹۰۳۳۱۱۶
|
۱۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج ازگیلانغرب،  در این مراسم و در جمع خانواده های شهدا و مردم گیلانغرب امام جمعه گیلانغرب وجود شهدا را مایه عزت و برکت دانست و بر اجرای پر شور مراسمات یادواره های شهدا تاکید کرد.

 

حجت الاسلام خاص امیری در آیین معنوی یادواره شهدا در محله اعظمی گیلانغرب تصریح کرد: بی شک شاخص ترین اثر یادواره شهدا ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است و هرچه این مراسم بیشتر برگزار شود ارزش گذاری برای هویت نسل جوان بیشتر می شود.

 

وی با تبیین این امر که شهیدانی چون حسن مشکینی راه پرافتخار عاشورایی و فرهنگ جهاد و شهادت را تداوم بخشیده اند افزود: برگزاریآیین معنوی یادواره شهدا حرکتی برای استمرار مکتب حسینی و فرهنگ عاشورایی است و نظام مقدس جمهوری اسلامی ارزش های خود را از مکتب عاشورا گرفته است لذا باید رابطه تنگاتنگی بین ارزش ها ایجاد کنیم.

 

وی همچنین به مشکلات اقتصادی کنونی اشاره کرد و ابراز داشت: هر مشکلی به راهکار و ایدهایی نو توام با حرکت جهادی و دلسوزانه و البته متخصصانه نیازمند است و بی شک در این شرایط همه مدیران و کارکنان و خدمت گزاران مردم باید با تمکین و تبعیت از خدمت جهادی از حد اکثر توان اجرایی خود برای رفع مشکلات بهرهمند شوند .

 

در ابتدای این مراسم جانشین فرمانده سپاه گیلان غرب حضور در یادواره های شهدا را موهبتی الهی دانست و اظهار داشت: نقش شهدای عزیز برای در برهه ای از زمان شهدای عزیز برای صیانت از آرمانهای اسلام و دفاع از وطن و انقلاب جان خود را که بالاترین سرمایه انها بود نثار کردند.

 

سرگرد پاسدار محمد جواد نجفی یاد آور شد: شهدای عزیز چه در پیروزی انقلاب چه در تبیین اصول انقلاب و چه در اعتلای بخشی فرهنگ ناب اسلامیمان نقش بی‌بدیلی داشتند.

 

وی تصریح کرد: شهدای عزیز به مصداق آیه شریفه قرآن کریم برای اسلام و انقلاب هم سرمایه انسانی هم سرمایه اجتماعی و هم گنجینه تمام نشدنی معنویت اند.

 

نجفی به نقش وحدت افرینی محفل و یاد شهدا اشاره کرد و ابراز داشت: در شرایطی که نظام سلطه درصفی واحد و جبهه ای متحد جنگ اقتصادی تمام عیار را با هدف مشروعیت زدایی از اصل انقلاب و ایجاد شکاف بین ملت و حاکمیت را براه انداخته اند به واقع یادواره‌های شهدا اکنون انسجام بخش و وحدت آفرین هستند.

 

شهید حسن مشکینی با 14 سال سن، جوانترین شهید بسیجی شهرستان گیلانغرب محسوب می شود که در سال 59 به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

 

شهرستان گیلانغرب با بیش از 72 هزار تن جمعیت در غرب کرمانشاه ، در دوران دفاع مقدس 750 شهید، 2 هزار و 250 جانباز و 141 آزاده را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
ارسال نظرات