خبرهای داغ:
گروهی خودجوش و فعال مردمی که امروز بنام اردوی جهادی 7 روزه عرصه خدمتی بدون چشم داشت به روستایی محروم در گیلانغرب را گسترانیده اند.
کد خبر: ۹۰۳۳۱۱۹
|
۱۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از گیلانغرب، به واقع امری که در یک دهه ی گذشته در کشور ما، در جهت فقرزدایی و رفع محرومیت از روستاها مصطلح شده است و رسانه ها به آن پرداخته اند استفاده از لفظ حرکتها، اردوها و گروههای جهادی بوده است.

 

فی نفسه اردوهای جهادی به مجموعه حرکتهای گروهی خودجوش و سازمان یافته اقشار مختلف و متنوع مردم برای حضور فعال و اثرگذار در نقاط آسیب پذیر و نیازمند بویژه روستاها، با انگیزه الهی و با رسالت خودسازی جهادی و خدمترسانی اجتماعی در راستای دستیابی به آرمانهای انقلاب اسلامی گفته می  شود و گروههای جهادی در عرصه کشاورزی، متشکل از افراد متعهد، آموزش دیده و داری تخصص در زمینه کشاورزی با انگیزهی بالای خدمت رسانی هستند.

 

با توجه به آنکه بهترین و ساده ترین راه حل رفع محرومیت از روستاها با در نظر گرفتن وضعیت کشور، تمرکز و سرمایه گذاری در بخش کشاورزی است، به نظر می رسد فرصت دادن به گروههای جهادی فعال در عرصه ی کشاورزی میتواند در بکارگیری اقدامات داوطلبانه در جهت محرومیتزدایی روستایی موثر باشد.

 

در این گزارش کوتاه اما به روایت تصویر و برجسته سازی بصری عملکرد یک گروه جهادی در یکی از روستاهای محروم و زلزله زده شهرستان گیلانغرب منعکس می شود .

 

از چند روز اخیر فعالیت گروه جهادی علم الهدی در قالب یک اردوی جهادی 7 روزه در روستای کاظم خانی دهستان حیدریه از توابع بخش گواور شهرستان گیلانغرب در قالب روستاهای زلزله زده نمود چشمگیری پیدا کرده و تحسین و قدردانی اهالی را در پی داشته است .

 

فعالیت و خدمت بدون چشم داشت و جهادی این گروهها علاوه بر اینکه بستری را برای جلب رضایت عمومی مردم و قبل از ان رضایت خداوند فراهم کرده به نوعی به مولفه ای برای کمک به دولت در راستای تعالی و توسعه شاخص خدمت رسانی و رفاه عمومی بدل شده است .

 

شهرستان گیلانغرب در غرب استان کرمانشاه بیش از 72 هزار نفر جمعیت و دارای دو بخش مرکزی و گواور است.

ارسال نظرات