خبرهای داغ:
مصری:

درگیر جنگ اقتصادی هستیم که توپ و تانک ندارد

نماینده کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی گفت: درگیر جنگ اقتصادی تمام عیاری هستیم که چون توپ و تانک ندارد، ابعاد آن برای ما هویدا نیست.
کد خبر: ۹۰۳۳۱۲۹
|
۱۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، عبدالرضا مصری در مراسم تجلیل از صنعتگران و معدنکاران برتر استان کرمانشاه با اشاره به جنگ اقتصادی شدید که اکنون با آن مواجهیم، اظهار کرد: چون این جنگ توپ و تانک ندارد ابعاد و گستردگی آن هنوز بر هیچکدام از اقشار جامعه جز عده بسیار معدودی از مسئولین مشخص نیست.

وی این جنگ را به مراتب مخرب‌تر از جنگ با توپ و تفنگ دانست و افزود: در اطلاع رسانی ابعاد این جنگ به مردم دچار مشکل هستیم.

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه یادآوری کرد: خزانه‌داری آمریکا به اتاق جنگ علیه ایران تبدیل شده، اما ما چون هنوز در داخل کشور به باور نرسیده ایم، برنامه مناسبی برای مقابله با این جنگ نداریم و تازه باید سراغ آزمون و خطا برویم، این در حالی است که تمام ابزار و قدرت کافی از بعد نرم‌افزاری و سخت افزاری را برای مقابله با این جنگ داریم.

نماینده کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی معتقد است، آمریکا جنگ را اعلام کرده اما هنوز آغاز نکرده  و ما می‌توانیم با تعامل با یکدیگر در چند ماهی که فرصت داریم راهکار مقابله با این جنگ را پیدا کنیم.

وی همکاری بخش‌های مختلف را راهکار مقابله با این شرایط دانست و تاکید کرد: در این شرایط همه باید پشتیبان دولت باشیم تا از این پیچ خطرناک چند ماهه عبور کنیم.

مصری افزود: کمتر مجلسی را دیدم که تا این حد مشتاق حمایت و کمک به دولت باشد، اما کسی به ما سرمشق نمی‌دهد.

مصری اضافه کرد: آنچه که مشهود است اینکه  ایستادگی در برابر این مشکلات با تصمیمات متغیر و سردرگمی میسر نخواهد شد.

وی نمونه این تصمیمات متغییر را درباره نرخ ارز دانست و خاطرنشان کرد: نرخ ارز یک شریان است که وقتی آن را مسدود کنیم منفجر می‌شود و می‎ترکد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه سیاست تسلیم شدن درباره مسائل اقتصادی جواب نمی‌دهد، عنوان کرد: اینکه تقاضا برای دلار و یا طلا زیاد باشد و دربرابر این تقاضا مدام دلار و سکه وارد بازار کنیم هیچ نتیجه‌ای ندارد.

مصری با انتقاد از توزیع حدود 70 تن سکه طلا در کشور، تاکید کرد: این کار هیچ نتیجه‌ای نداشت جز اینکه هفت هزار میلیارد تومان که معادل حقوق دو سال مددجویان بهزیستی است فقط به 150 نفر رسید.

وی توزیع و پیش فروش سکه را کاری نادرست خواند و عنوان کرد: مگر نمی‌دانیم طلا نیز جزو موارد تحریم است و باید از آن صیانت کنیم.

مصری اظهار کرد: باید به جای این کارها مردم را مطلع می‌کردیم که این نوسانات ارز ناشی از جنگ روانی است و نباید به آن دامن زد.

وی گفت: نرخ ارز مثل برجام نیست که بخش دولتی آن را حل کند، بلکه بدون کمک مردم هرگز مدیریت نخواهد شد.

این نماینده مجلس راه دیگر مدیریت بازار ارز را ایجاد بازار ثانویه دانست که تقریبا تمام کارشناسان با آن موافق هستند و گفت: در دل این بازار ثانویه صادرات کشور نیز رونق خواهد گرفت.

مصری با بیان اینکه این بازار ثانویه ارز حتما باید سیستماتیک باشد، خاطرنشان کرد: داد و ستد صرافی‌ها باید به صورت آنلاین تحت نظارت بانک مرکزی باشد.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار