خبرهای داغ:
رئیس شورای اسلامی دهستان کرغند گفت: همایش بزرگ روحانیون وطلاب در 21تیرماه در دهستان کرغند بخش نیم بلوک برگزار می شود.
کد خبر: ۹۰۳۳۲۱۰
|
۱۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، رئیس شورای اسلامی دهستان کرغند درجلسه فرهنگ عمومی بخش نیم بلوک که با حضور مسئولان بخش نیم بلوک در دهستان کرغند برگزارشد با بیان اینکه همایش بزرگ روحانیون وطلاب تحت عنوان "کرغند قمی در خراسان جنوبی" است گفت: دهستان کرغند خود به تنهایی فقط 170طلبه دارد که بعد نماز مغرب وعشا در 21تیرماه جاری همایش بزرگ روحانیون وطلاب با حضور سخنران کشوری و مداحی و قرائت دعای کمیل توسط "حاج مهدی منصوری" برگزار خواهدشد.

"طاهری" افزود: یکی ازدغدغه هایی که مردم این روستا دارند بحث طلاق می باشد و عامل اصلی این آسیب ازدواج های زود به هنگام است که باید با هم فکری چاره ای اندیشیده شود.

وی نیز با بیان اینکه با توجه به برگزاری جلسات شورای فرهنگی بخش برای هیئت های مذهبی گفت: هرچند هیئت های مذهبی در مراسم حضور پررنگی را دارند اما بصورت یکپارچه و متحد عمل نمی کنند که پیگیری های لازم ضروری و به جا است.

وی نیز ایجاد اشتغال برای جوانان، پیگیری سن ازدواج در حد متعادل، دعوت از سخنرانان با تجربه و ایجاد فضای سبز و  امکانات ورزشی را خواستار شد.

امام جمعه خضری دشت بیاض در این جلسه با بیان اینکه امروزه دغدغه فرهنگی در این دهستان زیاد است گفت: آنچه باعث ساماندهی شئونات فرهنگی خواهد شد ارتقاء مباحث فرهنگی است.

"حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی" افزود: در 21تیرماه همزمان با همایش بزرگ طلاب دهستان کرغند یادواره شهدا نیز برگزار خواهدشد.

بخشدار نیم بلوک نیز دراین جلسه گفت: بعضی از مسائل و مباحثی که امروزه در این روستا مطرح می شود با میانجیگری معتمدین و بزرگان روستا قابل حل است ولی آنچه که مربوط به مسئولین هست باید پیگیری شود.

"خسروی" با تصریح به اینکه استفاده از افراد مجرب درمورد آسیب ها ومشکلات اجتماعی و تشکیل هیئت متحده می تواند مثمر ثمر باشد گفت: در دهستان کرغند فقط یک مورد درخواست اشتغال داشتیم و تا بحال کسی برای ایجاد اشتغال مراجعه نکرده است.

وی نیز با بیان اینکه فاضلاب روستایی و گاز اجرایی شده است گفت: اگر زمین مناسبی دراختیار این نهاد قرار بگیرد فضای سبز هم پیگیری می شود و برای امکانات ورزشی برای این روستا قول مساعد داد.

اعضای شورای اسلامی روستای کرغند هم از عدم همکاری بانک ها با مردم برای ایجاد اشتغال ودلسردی مردم، مکان مناسب برای کتابخانه ، تخصیص اعتبارات برای مسایل فرهنگی، جلوگیری از توزیع کنندگان مواد افیونی، ایجاد برنامه های با نشاط در حد شئونات اسلامی برای بانوان وجوانان ،پارک تفریحی ورزشی را خواستار شدند.

"حجت الا سلام میری" مسئول نمایندگی سازمان تبلیغات اسلامی بخش نیم بلوک هم با بیان اینکه این نهاد در طرح اوقات فراغت برنامه هایی را از 15 تیرماه پیاده خواهد کرد افزود: حل مشکل کانون و کتابخانه روستا وایجاد مجمع الذاکرین در این روستا از دغدغه های این نهاد است.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها