نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان:

برای غلبه بر دشمن همه باید به صحنه بیایند

آیت‌الله علی خاتمی در خطبه‌های نماز جمعه زنجان با اشاره به ۱۷ تیرماه سال ۱۳۱۶ سالروز انعقاد پیمان سعدآباد اظهار کرد: این روز یکی از روزهای ننگین دوران سلطنت پهلوی بود.
کد خبر: ۹۰۳۳۲۲۹
|
۱۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان؛ وی در ادامه با اشاره به اینکه تاریخ نشان داده که در دوران حکومت سلاطین بی عرضه در ایران هر وقت با حمله خارجی مواجه بودیم قسمتی از ایران جدا شده است، ابراز کرد: این افتخار فقط برای جمهوری اسلامی است که وقتی صدام با تمام قوا و حمایت کشورهای ابرقدرت به ایران حمله کرد با مقاومت هشت ساله ملت ایران روبرو شد و یک وجب از خاک این سرزمین در دست دشمن باقی نماند.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان به سالروز  شهادت امام صادرق(ع) نیز اشاره کرد و بر حضور مردم در مراسم عزاداری این حضرت در مساجد و حسینیه‌ها تاکید کرد.

وی با اشاره به ۱۹ تیرماه ۵۹ سالروز کشف کودتای نوژه خاطرنشان کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی آمریکایی‌ها متوجه شدند که این انقلاب با این تفکر برای آمریکا مشکل ایجاد خواهد کرد بنابراین توطئه‌های مختلفی از جمله کودتای پایگاه دوم شکاری نوژه همدان را طرح‌ریزی کردند.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به ۲۱ تیرماه سالروز عفاف و حجاب یادآور شد: انگلیسی‌ها با روی کار آوردن رضا خان در ایران به دنبال این بودند تا با مذهب زدایی غیرت دینی مردم را از بین ببرند و همچنین حجاب، عفت و پاکدامنی از بین بانوان جمع‌آوری شود.

وی با بیان اینکه رضا خان در راستای اجرای نقشه دشمن با الزامی کردن کشف حجاب به دنبال این بود تا غیرت دینی مردم از بین برود، عنوان کرد: به خاطر همین موضوع مردم شهرهای مختلف قیام کردند.

خطیب جمعه زنجان با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در ماه مبارک رمضان اظهار کرد: دشمن اتاق جنگ علیه ما را از وزارت جنگ به وزارت خزانه‌داری منتقل کرده و جنگ امروز جنگ اقتصادی است.

وی ایجاد اغتشاش، ایجاد نابسمانی اقتصادی و به هم خوردن تعادل بازار را از اهداف دشمن برشمرد و تصریح کرد: جنگ امروز مثل سابق نیست چرا که آنها قصد دارند تا جمهوری اسلامی جشن چهل سالگی را نگیرد و این موضوع را به صورت رسمی اعلام کرده‌اند.

آیت‌الله خاتمی بیان کرد: اینکه شرایط اقتصادی برای مردم سخت شده و دشمن نگرانی ایجاد کرده تردیدی وجود ندارد و هیچ مسئولی منکر مشکلات اقتصادی کشور و گرانی نیست اما همه مردم و مسئولان باید برای حل این مشکلات به صحنه بیایند.

وی با اشاره به اینکه کسبه‌، بازاریان و اصناف از افراد متدین جامعه هستند، گفت: بازاریان ما به حلال و حرام معتقد بوده و در پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس نیز نقش‌آفرین بودند اما باید حواسمان جمع باشد که بهانه به دست دشمن ندهیم.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه دولت، قوه قضاییه و مجلس به تنهایی قادر به حل مشکلات نخواهند بود، عنوان کرد: مشکل حل شدنی نداریم به شرط اینکه همه مردم و مسئولان به صحنه بیایند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان  اینکه اکنون وقت مچ‌گیری نیست، خاطرنشان کرد: یک عده بر خود واجب می‌دانند که پشت سر امام جمعه حرف زده و تهمت بزنند اما باید بگویم که بنده تا به امروز تلاش داشتم تا خلاف نظرات مقام معظم رهبری عمل نکنم و این خط مشی بنده بوده است.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه خود را سرباز ولایت می‌دانم، ابراز کرد: اعتقاد بنده این است که باید یک صدا از کشور بلند شود.

وی به سخنان مقام معظم رهبری در دانشگاه امام حسین(ع) نیز  اشاره کرد و گفت: طبق فرموده مقام معظم رهبری اگر قرار بود در مقابل دشمن تسلیم شویم، چهل سال مقاومت نمی‌کردیم و یا اصلا انقلاب نمی‌کردیم.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان تصریح کرد: مقاومت هزینه دارد اما هزینه تسلیم بیشتر از مقاومت است.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار