برگزاری همایش پدافند غیرعامل در شهرکرد

همایش پدافند غیرعامل با محوریت تهدیدات زیست محیطی در دانشگاه شهرکرد برگزار شد.
کد خبر: ۹۰۳۳۲۴۱
|
۱۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ همایش پدافند غیرعامل با محوریت تهدیدات زیست محیطی، با همکاری سپاه قمربنی هاشم علیه السلام، سازمان پدافند غیرعامل استانداری و دانشگاه شهرکرد در دانشکده کشاورزی برگزار شد.

سردار سرتیپ دوم پاسدار علی محمد اکبری در این همایش گفت: برای مقابله با تهدیدات زیستی باید پیش بینی و پیشگیری کنیم، تا بتوانیم از همه تهدیدات احتمالی برآورد درستی داشته باشیم.

جانشین قرارگاه پدافند زیستی استان چهارمحال و بختیاری با تأکید بر لزوم در اختیار گرفتن آخرین معلومات علمی روز، تهدیدات زیستی را واقعی دانست و اظهار کرد: با توجه به بسترهای مختلف تهدیدات زیستی در زمینه هایی چون تهدیدات آب آشامیدنی، غذاف دارو، نباتات، و ...، باید آمادگی های لازم را جهت مقابله با این تهدیدات ایجاد کنیم.

فرمانده سپاه قمربنی هاشم علیه السلام عنوان کرد: باید از فرصت های ایجاد شده نهایت استفاده بهینه را ببریم و مؤسسات آموزشی، بخش خصوصی، رسانه ها و فضای مجازی، همچنین بسیج مردمی، از ظرفیت هایی است که می توان در بحث آموزش و مقابله با تهدیدات زیستی از آن استفاده کرد.

گفتنی است: سردار مهدی پور، معاون سلامت سازمان پدافند غیرعامل کشور نیز در این همایش به ایراد سخن پرداخت و از تجهیز استان چهارمحال و بختیاری به آزمایشگاه جامع خبر داد.

سردار مهدی پور یادآور شد: تهدیدات زیستی محدودیت زمانی ندارد و مبارزه با این تهدیدات در حدی است که اگر خوب عمل کنیم می توان کشور را به لحاظ اقتصادی و سیاسی مصون سازی کرد.

معاون سلامت سازمان پدافند غیرعامل کشور در پایان سخنان بر ایجاد بانک جامع اطلاعاتی برای شناسایی ایمنی زیستی و انتخاب اولویت های مبارزه با تهدیدات زیستی تأکید کرد.

گفتنی است: برپایی نمایشگاه زیستی با غرفه های متعدد امنیتی، مقالات و پایان نامه های زیست محیطی، تجهیزات پزشکی، نشریات و فیلم های آموزشی و ...، از دیگر برنامه های این همایش در دانشکده کشاورزی دانشگاه شهرکرد بود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار