سردار مهدی پور، در همایش بررسی تهدیدات زیستی در دانشگاه شهرکرد، از تجهیز استان چهارمحال و بختیاری به آزمایشگاه جامع خبر داد.
کد خبر: ۹۰۳۳۲۴۴
|
۱۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ همایش پدافند غیرعامل با محوریت تهدیدات زیست محیطی، با همکاری سپاه قمربنی هاشم علیه السلام، سازمان پدافند غیرعامل استانداری و دانشگاه شهرکرد در دانشکده کشاورزی برگزار شد.

سردار مهدی پور در این همایش گفت: با بررسی های انجام گرفته و برگزاری نشست تخصصی با مسئولین استان تصمیم گرفته شد یک آزمایشگاه مرجع در این چهارمحال و بختیاری  به منظور شناسایی و مقابله با تهدیدات زیستی احداث گردد.

این مقام مسئول در ادامه تأکید کرد: با رصدی که طی 5 سال گذشته انجام دادیم به این نتیجه رسیدیم که اولین مشکل کشور مسأله ایمنی است؛ چرا که اگر ایمنی را نتوانیم تضمین کنیم امنیت به دست نمی آید.

وی اظهار کرد: تهدیدات، آسیب پذیری ها و پیامدهای اولیه سه رکن پدافند غیرعامل می باشد که باید با شناخت و بررسی تهدیدات آسیب پذیری ها را کاهش دهیم و آن را به صفر نزدیک کنیم.

مهدی پور با بیان تفکیک تهدیدات به طبیعی و غیر طبیعی ابراز کرد: هرچند حوادث و تهدیدات طبیعی از بدنه طبیعی به وجود می آید؛ اما در همین تهدیدات دشمن سعی می کند سوار تهدیدات طبیعی شود و از این طریق به کشور آسیب های جدی وارد کند.

سردار مهدی پور یادآور شد: تهدیدات زیستی محدودیت زمانی ندارد و مبارزه با این تهدیدات در حدی است که اگر خوب عمل کنیم می توان کشور را به لحاظ اقتصادی و سیاسی مصون سازی کرد.

معاون سلامت سازمان پدافند غیرعامل کشور در پایان سخنان خود گفت:  لازم است برای شناسایی ایمنی زیستی یک بانک جامع اطلاعاتی  تهیه شود تا بتوانیم از این طریق اولویت ها را شناسایی و برای آن مبارزه کنیم.

شایان ذکر است: سردار سرتیپ دوم پاسدار علی محمد اکبری نیز در این همایش گفت: برای مقابله با تهدیدات زیستی باید پیش بینی و پیشگیری کنیم، تا بتوانیم از همه تهدیدات احتمالی برآورد درستی داشته باشیم.

جانشین قرارگاه پدافند زیستی استان چهارمحال و بختیاری با تأکید بر لزوم در اختیار گرفتن آخرین معلومات علمی روز، تهدیدات زیستی را واقعی دانست و اظهار کرد: با توجه به بسترهای مختلف تهدیدات زیستی در زمینه هایی چون تهدیدات آب آشامیدنی، غذاف دارو، نباتات، و ...، باید آمادگی های لازم را جهت مقابله با این تهدیدات ایجاد کنیم.

گفتنی است: برپایی نمایشگاه زیستی با غرفه های متعدد امنیتی، مقالات و پایان نامه های زیست محیطی، تجهیزات پزشکی، نشریات و فیلم های آموزشی و ...، از دیگر برنامه های این همایش در دانشکده کشاورزی دانشگاه شهرکرد بود.

ارسال نظرات