خبرهای داغ:
مسئول دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان قزوین گفت: تمامی مسئولان و مردم هر شهر وظیفه اقامه نماز به ویژه نماز جمعه را دارند.
کد خبر: ۹۰۳۳۲۵۳
|
۱۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۸

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام روح الله فاطمی نسب روز شنبه در جلسه ستاد نماز جمعه شهر نرجه که در سالن جلسات شورای شهر نرجه برگزار شد با اشاره به آیه شریفه سوره حج، اظهار داشت: خداوند متعال در آیه ۴۱ سوره حج می فرماید که "الَّذینَ إِن مَکَّنّاهُم فِی الأَرضِ أَقامُوا الصَّلاةَ وَآتَوُا الزَّکاةَ وَأَمَروا بِالمَعروفِ وَنَهَوا عَنِ المُنکَرِ وَلِلَّهِ عاقِبَةُ الأُمورِ" که دارای معانی و تفاسیر مختلفی است که تمامی آنها حائز اهمیت است.
وی افزود: یکی از مهم ترین تفاسیری که از این آیه می توان برداشت کرد این سات که کسانی که به جایگاه و مسئولیتی رسیده اند در ابتدا باید بدانند که این جایگاه را از خداوند گرفته اند و پایان همه کارها با خداوند است.
مسئول دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان قزوین عنوان کرد: خداوند به انسان ها جایگاه و مکنت داده تا آنها در جامعه خود و در شهرهای خود نماز را به پا دارند که یکی از مهم ترین این نمازها که سفارش زیادی هم در آیات و روایات به آن شده است نماز جمعه می باشد.
فاطمی نسب خاطرنشان کرد: پس با توجه به این آیه نتیجه می گیریم که تمامی مسئولان و مردم هر شهر وظیفه اقامه نماز به ویژه نماز جمعه را دارند.
وی تصریح کرد: باید با سازوکارهای مختلف از جمله برپائی مهد آدینه، راه اندازی و فعال کردن ستاد جوانان، اجرای طرح های جدید و ابتکاری، ساخت و ساز مناسب و ایجاد یک فضای مناسب برای برپائی هر چه بهتر نماز جمعه بتوانیم در برپایی باشکوه نماز جمعه در هر شهر اثرگذار باشیم.
مسئول دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان قزوین گفت: خوشبختانه تا به امروز اتفاقات مثبت و خوبی در نماز جمعه شهر نرجه از لحاظ کمی و کیفی رخ داده که امیدواریم با همکاری و همراهی همه دستگاه های مختلف از جمله شهرداری و شورای شهر نرجه شاهد رشد کمی و کیفی بیشتری در نماز جمعه شهر نرجه باشیم.
در این جلسه درباره برخی از مشکلات ستاد نماز جمعه شهر نرجه بحث شد و برای برطرف کردن این مشکلات تدابیر و هماهنگی های لازم اتخاذ شد.

1004/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها