شنبه‌های انقلاب(12)/ عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در کمیته زنان و خانوده:
خزعلی گفت: اگر تنها بخواهیم دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه زنان و خانواده را به صورت تیتر ینوسیم حداقل یک کتاب 250 صقحه‌ای می‌شود.
کد خبر: ۹۰۳۳۲۹۱
|
۱۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج، دکتر کبری خزعلی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در دوازدهمین شنبه انقلاب با محور زنان و خانواده که به همت جنبش مردمی پاسداشت چهل سال انقلاب اسلامی درمنزل خانم رقیه حداد برگزار شد در سخنانی با اشاره به اهداف انقلاب اسلامی از بدو تاسیس تا به امروز اظهار داشت: هدف نخست پیروزی انقلاب اسلامی بود و این انقلاب با پیش بینی‌های ائمه اطهار حاصل شد همانطور که در روایات آمده است مردی از قم بر می‌خیزد و حکومت الهی و اسلامی ایجاد می‌کند.

خزعلی ادامه داد: دومین هدف از انقلاب اسلامی، بیداری کشورهای اسلامی و طغیان علیه ظلم و استبداد بود و نتیجه این اهداف به سومین هدف ختم می شود که ان شاالله انقلاب اسلامی به انقلاب بزرگ جهانی حضرت مهدی(عج) و ظهور ایشان پیوند بخورد.

 عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اقدامات قابل توجه انقلاب اسلامی در حوزه زن و خانواده تصریح کرد: اگر تنها بخواهیم دستاوردهای انقلاب اسلامی در این حوزه را به صورت تیتر ینوسیم حداقل یک کتاب 250 صقحه‌ای می شود.

خزعلی گفت: قبل از انقلاب، حکومت های قبلی در صدد به ابتدال کشاندن زن در جامعه و خانواده بودند تا بتوانند زن را مانند یک کالا در جامعه رواج دهند.

این فعال حوزه زنان و خانواده با اشاره به نوع نگاه پهلوی به جایگاه زن خاطرنشان کرد: جایگاه زن در دوران پهلوی بسیار نامناسب و دون شان یک زن ایرانی واسلامی بود.

وی ادامه داد: این سیاست غلط در دوران پهلوی با موضوع برابری جنسیتی زن و مرد مطرح و باعث شد زنان در معرض آسیب های اجتماعی قرار گیرند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه به سیاست های انقلاب اسلامی برای حفظ جایگاه زنان اشاره و بیان کرد: انقلاب اسلامی تشکیلاتی برای ارتقاء جایگاه زن ایجاد کرد که آن را در بالاترین جایگاه قرار داده و بتواند در سیاست های کلان کشور صاحب نظر باشد.

وی درهمین رابطه گفت: بعد از انقلاب اسلامی، شورایی با عنوان شورای فرهنگی اجتماعی زنان تشکیل شد که به لحاظ جایگاه اثرگذاری و تصویب قوانین بالای سه قوه عالی کشور قرار دارد؛ همین موضوع به خوبی از نگاه ویژه انقلاب اسلامی به جایگاه زن در تصمیمات کلان اشاره دارد.

خزعلی بیان داشت: شورای عالی زنان در همه بخش هایی که مرتبط با زنان و خانواده است از جمله ورزش، حجاب و عفاف، خانواده، احتماع، سیاست و ... مصوباتی داشته که این مصوبات با 236 بند به تصویب رسیده است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنکی با انتقاد از برخی سیاست های غلط در حوزه زنان خاطرنشان کرد: سالیان گذشته سیاست‌های غلط فمنیستی درباره خانواده در کشور در حال اتفاق بود که با تشکیل شورای خانواده تا حدودی توانستیم این سیاست غلط را خنثی کنیم.

وی با اشاره به تداوم برخی از همین سیاست های غلط در سال های اخیر تصریح کرد: در سال 94 برخی چه به صورت بودجه‌ای و جه در عمل در فکر حذف و انحلال شورای عالی زنان بودند اما موفق نشدند.

خزعلی گقت: در سال 92 نیز سیاست هایی درباره زنان که با بیش از 300 بند در حال اجرا بود متوقف شد که با اصرار شورای عالی و زنان، این جلسه در سال گذشته و بعد از مدت ها تشکیل شد.

وی ادامه داد: مصوبه این جلسه این بود که رویکرد ما باید بر اساس سیاست‌های جوامع بین المللی انجام شود؛ یعنی بازگشت به همان سیاست‌های اشرف پهلوی که این یک عقب گرد برای کشور و نظام بود.

خزعلی با بیان اینکه بعد از انقلاب اسلامی ثابت شد که زن در جایگاه والایی قرار دارد تصریح کرد: کشور احتیاج به یک وزارتخانه‌ای مخصوص زنان و خانواده دارد که بتواند بر اساس سیاست های مقام معظم رهبری و نظام اسلامی بتواند اجرا کند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنکی ادامه داد: هدف از تشکیل وزارتخانه زنان و خانواده باید حمایت از زنان، خانواده ها، کودکان و نوجوانان باشد تا بتواند با کمک به خانواده ها زمینه‌ساز ایجاد خانواده ایرانی واسلامی شود.

ارسال نظرات