شنبه های انقلاب(12)/ ملی پوش ووشو و مدال آور جهانی ورزش زنان در کمیته زنان و خانواده:
هاشمی گفت: تعداد مربیان ورزشی رشد نجومی داشته و از 9 نفر به 35 هزار مربی زن افزایش داشته است؛ تعداد داور زن نیز از 7 نفر به 16 هزار نفر رسیده که نشان از افزایش 2 هزار برابری داور زن است.
کد خبر: ۹۰۳۳۲۹۳
|
۱۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج، مریم هاشمی ملی‌پوش ووشو و مدال‌آور جهانی عرصه ورزش در دوازدهمین شنبه انقلاب با محور زنان و خانواده که به همت جنبش مردمی پاسداشت چهل سال انقلاب اسلامی درمنزل خانم رقیه حداد برگزار شد در سخنانی اظهار کرد: رهبر انقلاب جوانان را به 3 امر تحصیل؛ تذهیب و ورزش تشویق کردند. از این رو زنان توانیتند در زمینه ورزشی شادی و نشاط را به جامعه تزریق کنند.

وی بابیان دستاوردهای حوزه زنان در عرصه ورزش گفت: تعداد رشته ورزشی بانوان از 7 رشته از سال 57 به 38 رشته توسعه یافته است.

هاشمی ادامه داد: تعداد مربیان ورزشی رشد نجومی داشته و از 9 نفر به 35 هزار مربی زن افزایش داشته است؛ تعداد داور زن نیز از 7 نفر به 16 هزار نفر رسیده که نشان از افزایش 2 هزار برابری داور زن است.

وی در ادامه گفت: تعداد ورزشگاه های اختصاصی بانوان پس از انقلاب 30 برابر شده است.

حضور زنان در مسابقات خارجی قبل از انقلاب تنها 6 مورد بوده که بعد از انقلاب به 12 هزار نفر افزایش یافته است.

ملی پوش جودو با اشاره به حضور زنان ایرانی در مسابقات جهانی گفت: مدال یک زن نشان از عرق، خون و اشک اوست و زمانی که آن را به یک شهدای مدافع حرم تقدیم می کند نشان از علاقه او به اسلام و مدافعان اسلام است. حضور بانوان ورزشکار بر سر قبور شهدا در قبل از مسابقه و استفاده از نام معصومین نشان از روحیه اسلامی ورزشکاران است.

این ورزشکار قهرمان با اشاره به حضور ورزشکاران محجبه ی ایرانی در مسابقات جهانی گفت: در سال 2009 تنها کشور ایران با حجاب در مسابقات حضور داشت. در سال 2011 ترکیه و پس از آن در سال 2017 سوریه، عراق، ترکیه، اندونزی و سایر کشورها با پوشش اسلامی در مسابقات حضور پیدا کردند.

مدال آور جهانی با بیان خاطره ای گفت: در یکی از مسابقات جودو که میز شامی با مشروبات الکلی آماده شده بود، دختران ایرانی در این جمع حاضر نشدند در حالیکه هدیه این میز به پول ایران حدود 100 میلیون تومان بود.

هاشمی در پایان گفت: به نمایندگی از جامعه ورزشی ایران اعلام می کنم همه ما پاسدار انقلاب اسلامی و خون شهدا هستیمو و با جان و دل از این موضوع دفاع می کنیم.  

ارسال نظرات