خسته بند:

ضعف زیرساختی در بنادر خزر /سفرهای بین المللی دریایی در شمال به قاچاق چمدانی نمی انجامد

عضو کمیسیون عمران مجلس، توسعه گردشگری دریایی در بنادر شمالی کشور را منوط به توسعه زیرساخت ها خواند و گفت: توسعه سفرهای بین المللی دریایی در خزر به قاچاق چمدانی نمی انجامد.
کد خبر: ۹۰۳۳۳۳۸
|
۱۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۵
 
 

به گزارش خبرگزاری بسیج، حسن خسته بند در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره آغاز گردشگری دریایی از اسکله بندر انزلی تا بندر کاسپین، گفت: آغاز این نوع گردشگری در دریای خزر پس از قرارداد ترکمنچای می تواند در اقتصاد کشور تحول مثبتی ایجاد کند.

نماینده مردم بندر انزلی در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه قبل از اتمام زمان قرارداد تحمیل شده به ایران تحت عنوان ترکنمچای کشورهای حاشیه دریای خزر از فرصت های بی شمار اقتصادی در این حوزه استفاده می کردند، افزود: خوشبختانه اکنون با آغاز گردشگری دریایی می توان به بهبود فضای اقتصادی کشور امیدوار بود.

تعامل سازمان بنادر و بخش خصوصی گردشگری دریایی خزر را رقم زد

وی با تاکید بر اینکه تعامل سازمان بنادر و بخش خصوصی گردشگری دریایی در دریای خزر را رقم زده است، افزود: هر چند گردشگری مسیر بندر انزلی تا بندر کاسپین آغاز شده؛ اما به علت وجود تنها یک کشتی مسافربری در این مسیر هنوز زیرساخت ها برای توسعه این صنعت فراهم نشده است.

خسته بند بر ضرورت توسعه زیرساخت های مورد نیاز در بنادر شمالی کشور برای آغاز صنعت گردشگری دریایی تاکید کرد و گفت: بنادر جنوبی کشور به نسبت از حیث گردشگری دریایی وضعیت بهتری داشته و زیرساخت های مطلوب تری نیز در این مناطق دیده می شود.

خرید کشتی مسافربری برای ایجاد رونق در گردشگری دریایی نیاز است

وی با بیان اینکه خرید کشتی برای ایجاد رونق در گردشگری دریایی باید آغاز شود، افزود: وجود کشتی های مسافربری یکی از ملزوماتی است که به توسعه صنعت گردشگری کمک می کند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید براینکه تقویت بخش خصوصی می تواند محرک خوبی برای تامین زیرساخت های بندری در کشور باشد، تصریح کرد: ترمینال های مسافربری دریایی در برخی بنادر شمال کشور از سوی بخش خصوصی ایجاد شده از این رو سایر زیرساخت ها نیز باید فراهم شود تا توسعه صنعت گردشگری رخ دهد.

آغاز سفرهای بین المللی دریایی در خزر

خسته بند ادامه داد: رایزنی برای خرید کشتی های مسافربری باید از سوی سازمان بنادر آغاز شود تا به این ترتیب به تدریج زیرساخت ها در بنادر شمالی کشور مانند بنادر جنوبی فراهم شود.

وی با بیان اینکه از مسیر گردشگری دریایی در بندر انزلی تا منطقه آزاد کاسپین حدود 10 کیلومتر است، افزود: باید شرایطی فراهم شود تا سفرهای دریایی بین المللی در دریایی خزر آغاز شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه توسعه گردشگری دریایی در دریای خزر به مراتب مسافران بیشتری را به نسبت جزیره کیش و قشم به خود جذاب خواهد کرد، تصریح کرد: دولت به ویژه سازمان بنادر باید بیش از پیش در راستای توسعه زیرساخت های بندری تلاش کند.

گردشگری بین المللی دریایی در خزر قاچاق چمدانی را منجر نمی شود

خسته بند در پاسخ به این سوال که با توسعه گردشگری دریایی شاهد رشد قاچاق چمدانی خواهیم بود یا خیر، گفت:  شاهد چنین قاچاقی نخواهیم بود زیرا اکنون که زیرساخت ها فراهم نبوده و در مسیرهای داخلی این صنعت آغاز شده است.

وی ادامه داد: در بنادر شمال کشور تنها یک کشتی مسافربری اکنون فعال شده و مسیرهای دیگر غیر از بندر انزلی و کاسپین هنوز انجام نمی شود از این رو قاچاقی رخ نخواهد داد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: کشورهای حاشیه خزر عمدتا وارد کننده محصولات و کالاهای ایرانی بوده از این رو با توسعه صنعت گردشگری دریایی در خزر عایدی بسیاری نصیب کشور خواهد شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار