خبرهای داغ:
مدیرکل تأمین اجتماعی آذربایجان شرقی در جمع خبرنگاران از پرداخت مطالبات مستمری بگیران تا مرداد ماه خبر داد.
کد خبر: ۹۰۳۳۳۷۹
|
۱۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، جعفر سمساری با اعلام این خبر افزود: میزان افزایش حقوق مستمری بگیران  برای حداقل بگیران 19 درصد و سایر سطوح 13 درصد است.

وی تعداد بیمه شدگان استان را 678 هزار و 965 نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد 165هزار نفر مستمری بگیر هستند که سال گذشته دوهزار و 200 میلیارد تومان مستمری از این سازمان دریافت کردند.
سمساری خاطرنشان کرد: در سه ماهه نخست امسال نیز برای بازنشستگان و مقرری بگیران بیمه بیکاری، 564 میلیارد تومان مستمری پرداخت کرده ایم.

وی همچنین  از بخشودگی جرایم جهت بهبود فضای کسب و کار از 10 اردیبهشت تا 10 تیر ماه امسال خبر داد و افزود: سازمان تامین اجتماعی به عنوان یکی از سازمان‌های پیشرو در جهت تحقق شعار سال مبنی بر حمایت از کالای ایرانی طرح‌های متعددی را به مورد اجرا گذاشته که یکی از شاخص‌ترینِ آنها بخشودگی جرایم بیمه ای بود.

سمساری ادامه داد: دو هزار و 567 درخواست بخشودگی جرایم از طرف کارفرمایان دریافت شد که مبلغ بدهی معوق آنها 191 میلیارد تومان است.
مدیرکل تأمین اجتماعی آذربایجان شرقی با بیان اینکه بدهی کارگاه ها و کارفرمایان خوش حساب قابل تقسیط تا 45 ماه است، اظهار داشت: حدود 52 میلیارد تومان جرایم مربوط به تاخیر در پرداخت مشمول بخشودگی است.

سمساری با بیان اینکه با وجود رکود در بخش اقتصادی، تعداد بیمه شدگان اجباری استان سال گذشته 12 هزار و 682 نفر افزایش داشت، گفت: این امر نشانه بهبود فضای کسب و کار و اشتغال است.

وی با اشاره به اجرای طرح میز خدمت در شعب این سازمان، اظهارداشت: اجرای طرح میز خدمت در شعب تأمین اجتماعی به عنوان یک تکلیف دولتی و سازمانی و هدف از اجرای آن ارایه خدمات مطلوب به ارباب رجوع و تربیت کارکنان و افزایش نقش چند مهارتی آنان است.
سمساری استفاده از همه امکانات سخت افزاری و نرم افزاری جهت اجرای این طرح به منظور تسهیل امور مخاطبان را ضروری دانست و بیان کرد: شعب تأمین اجتماعی استان با اجرای طرح ساختار نوین خدمات در شعب تابعه، در ارائه خدمات میز خدمت در کشور پیشرو است.

ارسال نظرات